خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور عنوان کرد:

عرضه مرغ در بازار کمتر از نرخ مصوب / کاهش 15 هزار تومانی قیمت دام زنده

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۵۳

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت مرغ در بازار به پایین‌تر از قیمت مصوب رسیده است و در برخی میادین با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار تومان نیز عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید ورناصری در نشست خبری با بیان اینکه قیمت مرغ و تخم‌مرغ در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ 11 هزار و 500 تومان است اما در حال حاضر مرغ با قیمت 10 هزار تومان نیز به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی ادامه داد: همین شرایط درباره تخم‌مرغ نیز وجود دارد به نحوی که هر شانه تخم‌مرغ 11 هزار و 500 تا 12 هزار تومان در حال عرضه است در حالی که قیمت مصوب آن 13 هزار و 800 تومان تعیین شده است.

ورناصری درباره بازار گوشت قرمز نیز گفت: در دام زنده کاهش قیمت حدود 12 تا 15 هزار تومان در هر کیلوگرم دام زنده اتفاق افتاده است. 

وی اضافه کرد: دلیل کاهش قیمت گوشت قرمز واردات در سطح بسیار مطلوب و همچنین افزایش عرضه دام‌های داخلی است.

به گفته ورناصری یکی دیگر از دلایل مهم و تاثیرگذار در کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر توزیع گوشت منجمد وارداتی بین جامعه هدف است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین در مورد تامین نهاده‌های دامی گفت: در سال 97 بیش از 9 میلیون تن ذرت، دو و نیم میلیون تن جو و یک و نیم میلیون تن دانه سویا به کشور وارد شده است.

ورناصری اضافه کرد: این روند تا امسال نیز ادامه داشته و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که از ذخائر مطلوبی در نهاده‌های دامی برخوردار هستیم.

وی میزان توزیع کنجاله سویا از نیمه اسفند سال گذشته تا امروز را بیش از 770 هزار تن عنوان کرد و افزود: این در حالی است که حداکثر میزان نیاز ماهانه صنعت طیور کشور به کنجاله سویا 250 تا 270 هزار تن است.

ورناصری در پایان سخنان خود گفت: نهاده‌های دامی و مواد پروتئینی با یکدیگر در ارتباط هستند به همین دلیل ما همیشه سعی کرده‌ایم که تامین نهاده‌های مورد نیاز صنعت دام کشور با هیچ مشکلی روبرو نشده و بازار تامین مواد پروتئینی دچار کمترین نوسان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز