خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک تاکید کرد:

اختصاص تسهیلات به واحدهای نساجی و پوشاک/ ایجاد اشتغال و ارزش افزوده با توسعه صنعت نساجی و پوشاک

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۵۳۹

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک با بیان اینکه برای توسعه این صنعت تسهیلاتی در نظر گرفته شده، گفت: صنعت نساجی و پوشاک می‌تواند با سرمایه‌گذاری اندک ایجاد اشتغال و ارزش افزوده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، افسانه محرابی با بیان اینکه سال‌جاری برنامه رونق تولید در دو صنعت لوازم خانگی و نساجی و پوشاک مورد توجه قرار گرفته، افزود: صنعت نساجی و پوشاک با سرمایه­‌گذاری اندک می‌­تواند اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد این در حالی است که در شرایط کنونی کشور اشتغال یکی از مباحث جدی است که می‌تواند امنیت اجتماعی را تأمین نماید.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در بخش نساجی و پوشاک به لحاظ وزنی ۲۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۶ درصد افزایش صادرات بوده، افزود: تحریم تیغ دولبه است و در کنار مشکلاتی که ایجاد می­کند، می­‌تواند فرصت خوبی برای رشد تولید و صادرات باشد.

مدیرکل صنایع نساجی پوشاک و سلولزی درباره اهداف برنامه رونق تولید تصریح کرد: برنامه رونق تولید برای حفظ و تثبیت وضعیت واحدهای موجود، تکمیل ظرفیت‌های خالی، توسعه، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی تدوین شده است. این برنامه‌ها برای کل زنجیره تولید بوده و نیازمند الزاماتی از جمله کاهش نرخ بهره بانکی، مشوق‌­های مالیاتی، بیمه و تسهیل تأمین مواد اولیه می­باشد. که در راستای تحقق برنامه‌ها، سیاست‌گذاری مناسب، نظارت و پیگیری‌های لازم از سوی وزارت متبوع ضروری است.

محرابی ادامه داد: در شرایط فعلی صندوق توسعه ملی تخصیص منابع برای ایجاد واحدهای جدید ندارد ولی با پیگیری و هماهنگی­‌هایی که تاکنون وزارت صنعت، معدن تجارت انجام داده تخصیص منابع به صنعت نساجی و پوشاک صورت می­‌پذیرد.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به اینکه تأمین مواد اولیه در شرایط فعلی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان است، دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی با رصد مواد اولیه وارداتی، مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی را در تأمین ارز جهت واردات مواد اولیه به کمیته ارزی وزارت متبوع جهت تسریع در رفع مشکل و تامین ارز لازم اعلام می‌کند. همچنین در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه گمرکی نیز، ضمن بررسی و پیگیری، مراتب را جهت طرح در کمیته گمرکی وزارت متبوع منعکس می‌کند. از جمله اقدامات دیگر که به منظور حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز از کشور صورت گرفته ممنوعیت واردات کالای نهایی از جمله پوشاک کفش فرش کالای خواب و ... است.

محرابی متذکر شد: در راستای جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت چرم سبک و ایجاد ارزش افزوده بالاتر، بودجه­ای در بودجه سال ۱۳۹۷ وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت بازسازی و نوسازی صنعت چرم سبک تخصیص داده شده و این مبلغ طی تفاهم نامه­ای در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شده است. در این راستا واحدهای تولیدی چرم سبک متقاضی می­‌توانند از تسهیلات با یارانه سود ۹ درصد بازسازی و نوسازی خطوط تولید را انجام دهند.

وی افزود: باتوجه به کمبود مواد اولیه صنعت چرم، طی مکاتبات متعدد و هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان دامپزشکی، شرایط واردات پوست خام از سایر کشورها بخصوص کشور عراق تسهیل شد که این امر باعث افزایش تولید چرم سنگین و ان‌شااله رشد صادرات در این صنعت با ارزش افزوده بسیار بالا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز