خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

ادعا نمی‌کنیم صد در صد از حملات سایبری ایمن هستیم/سال گذشته 33 میلیون حمله دفع شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۸۵۱

وزیر ارتباطات از نصب فایروال بومی بر روی سیستم‌های کنترل صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: فایروال سیستم‌های صنعتی با هدف خودکفایی کشور در مقابله با تهاجمات سایبری نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه فایروال بومی یک سیستم مقابله با تهاجمات سایبری روی سیستم‌های کنترل صنعتی است، اظهار کرد: در حال حاضر فایروال بومی بر روی تمام سیستم‌های کنترل صنعتی برند زیمنس در کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

جهرمی ادامه داد: به زودی این سیستم بومی برای سایر برندهای کنترل صنعتی نیز توسعه داده خواهد شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ویروس استاکس نت از طریق کامپیوترهایی که متصل به سیستم‌های صنعتی بود نفوذ کرد، گفت: فایروال بومی می‌تواند روی شبکه‌های کنترل و مدیریت صنعتی نصب شود و دستورات صادر شده را تشخیص دهد.

آذری جهرمی تاکید کرد: فایروال بومی در تضاد با شبکه‌های اتوماسیون اداری نیست.

وی یاد آور شد: هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که 100 درصد در مقابل حملات سایبری ایمن است و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم. 

آذری جهرمی همچنین از دفع 33 میلیون حمله سایبری در سال گذشته خبر داد و گفت: ممکن است آلودگی‌های زیادی نیز همچنان وجود داشته باشند اما ما توانایی آن را داریم که آنها را خنثی کنیم.

وی تاکیدکرد: ما در عرصه دفاع سایبری و امنیت سایبری از یک سال و نیم گذشته رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

آذری جهرمی با بیان اینکه قطعا دشمنان ما در این زمینه زیاده‌خواهی‌هایی دارند، افزود: در مقابله با حملات سایبری ابتکار عمل‌های خوبی داریم و می‌توانیم در مقابل آنها از سیستم‌های صنعتی کشور دفاع کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تحریم‌ها موجب شده است که تولید داخلی ما رونق بیشتری داشته باشد افزود: اتفاق مهمی که رخ داده توسعه شبکه پهن باند موبایل در کشور است که در آستانه رشد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: پهن‌باند موبایل نسل چهارم در تمام شهرهای کشور متصل است و ما نزدیک به 70 درصد از روستاها را امروز به پهن باند موبایل نسل چهار متصل می‌کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به عقب‌افتادگی‌هایی که در زمینه پهن باند ثابت داریم گفت:‌ توسعه در پهن باند ثابت نیاز به توجه جدی در تامین تجهیزات مورد نیاز آن دارد.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: گزارش بخش خصوصی نشان می‌دهد که درآمد و سودآوری آنها پس از تحریم‌ها بعد از پرداختن به توانمندی داخلی و رونق تولید ملی افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که فشارهای خارجی بر تولیدات داخلی در زمینه ارتباطات تا حدود زیادی خنثی شده است. 

رونمایی از 4 پروژه ملی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همزمان با روز جهانی ارتباطات از ۴ پروژه ملی رونمایی شد. 

یکی از این پروژه‌ها، پروژه سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات (دژفا) است که این پروژه با هدف تضمین امنیت سایبری خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسیده است.

پروژه دیگر «سروا» است که به عنوان درگاهی برای دسترسی به داده‌های ملی به بهره برداری رسید.

رونمایی از تجهیزات بومی در شبکه مخابراتی کشور در ۴ استان تهران، آذربایجان غربی، فارس و هرمزگان  در ۱۰۳۸ کشور از دیگر پروژه‌ها بودند.

همچنین پروژه پهن باند به شبکه ملی اطلاعات در ۷۲۰۰ روستا با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در روز جهانی مخابرات است که تمامی این پروژه‌ها با کلیک وزیر ارتباطات آغاز به کار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز