خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

امسال 1364 میلیارد تومان رفع تعرض به اراضی دولتی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۷۶۵

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال جاری 1364 میلیارد تومان از اراضی دولتی رفع تعرض شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی نبیان در نشست خبری امروز با اشاره به 10 پروژه دولت برای ساماندهی حاشیه‌نشینی استان سیستان و بلوچستان در چابهار و زاهدان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ملی زمین و مسکن برای رفع حاشیه‌نشینی این منطقه منعقد شده است که فردا تحویل اراضی صورت می‌گیرد.

نبیان با بیان اینکه این یک اتفاق مثبت در روزهای پایانی امسال است گفت: پروژه رفع حاشیه‌نشین این منطقه در سال 98 اجرایی می‌شود همچنین اتفاق خوب دیگر در حوزه مسکن در سال آینده آغاز احداث 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چقدر اراضی دولتی برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی و ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان‌های مختلف ارائه خواهد شد اظهار داشت: هنوز عدد نهایی ارائه اراضی برای اجرای این پروژه‌ها اعلام نشده است اما در جریان اجرای پروژه‌ها این اعداد و ارقام مشخص می‌شود در چابهار اراضی چهار روستای کن، مرادآباد ، عثمان آباد و رمین در اختیار پروژه رفع حاشینه‌نشنی قرار می‌گیرد و اراضی شرق چابهار را برای اجرای این پروژه در اختیار شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌دهیم.

وی افزود: برای ساخت صد هزار واحد مسکونی در پروژه بازآفرینی شهری و ساخت صد هزار واحد ازطریق ابنیاد انقلاب اسلامی هم تفاهم‌نامه‌هایی در جهت ارائه اراضی دولتی منعقد کرده‌ایم که به زودی به اجرا می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر در حوزه کاری سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد گفت: تاکنون توانسته‌ایم جشن پایان پرونده مسکن مهر در چهار استان را برگزار کنیم و فروردین 98 هم جشن پایان پروژه مسکن مهر در استان خراسان جنوبی را برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به رفع تعرض به اراضی دولتی در یک سال گذشته اظهار داشت: 2950 مورد گزارش درباره تعرض به اراضی دولتی گزارش داده شد که وسعت این تعداد گزارش 9802 هکتار بوده است.

نبیان تاکید کرد: توانستیم 1364 میلیارد تومان رفع تعرض انجام دهیم.

وی درباره صندوق‌های زمین و مسکن هم اظهار داشت: صندوق‌های زمین و مسکن دارای مشکلاتی بودند که در صدد رفع این مشکلات هستیم و سیاست ما جذب منابع خرد برای پیشرفت صندوق‌های زمین و مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای حذف اراضی دولتی در ایام نوروز به تمام یگان حفاظت و همه فرماندهان مراقبت از اراضی ابلاغ شده است، گفت: شاید در ایام نوروز عده‌ای به اراضی دست‌درازی کنند از این رو به تمام یگان حفاظت و فرماندهان، حفظ و رصد مستمر اراضی دولتی ابلاغ شده است تا در ایام نوروز مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز