خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد در گفت‌وگو با ایلنا:

مسافران خارجی مشهد 80 درصد افزایش داشته/ ارزان بودن سفر به ایران در کشورهای منطقه پیچیده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۹۱

رئیس اتحادیه هتل داران مشهد گفت: با وجود سخت‌گیری‌های دولت عربستان اتباع این کشور دیگر به مشهد سفر نمی‌کنند اما شیعیان بحرین از طریق امارات و کویت به ایران می‌آیند. شیعیان کویتی نیز مانند قبل به مشهد سفر می‌کنند به طور کلی مسافران خارجی مشهد 80 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

قانعی رئیس اتحادیه هتل داران مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت هتلداران و سرمایه‌گذاران این حوزه در سال 97 گفت: سال 97 یکی از سال‌های خوب صنعت هتلداری مشهد بود. میزان رزرو به بالاترین حد خود رسید و با توجه به اینکه ما شاهد افزایش هزینه بودیم اما رزرو بالا و اقامت‌های طولانی مدت باعث شد که این نقیصه پر شود.

رئیس اتحادیه هتلداران مشهد ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که سال آینده نیز وضعیت بهتر شود با توجه به کاهش ارزش پول ملی، مسافران خارجی نسبت به سال‌های قبل خیلی بیشتر شده است اکنون ما شاهد چند برابر شدن سفر هندی‌ها، پاکستانی‌ها و عراقی‌ها به مشهد هستیم و در سال جاری نیز عمان و قطر نیز به این شهر توریست زیادی فرستادند.

وی گفت: با وجود سخت‌گیری‌های دولت عربستان اتباع این کشور دیگر به مشهد سفر نمی‌کنند اما شیعیان بحرین از طریق امارات و کویت به ایران می‌آیند. شیعیان کویتی نیز مانند قبل به مشهد سفر می‌کنند به طور کلی مسافران خارجی مشهد 80 درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

قانعی اظهار داشت: خبر اینکه اقامت در ایران و به خصوص مشهد بسیار ارزان است در کشورهای همسایه منتشر شده‌ و برای همین اقامت اتباع این کشورها معمولا بیش از یک هفته و 10 روز است.

وی تصریح کرد: مشهد به عنوان یک شهر مذهبی و معنوی شناخته می‌شود اما ما تلاش کردیم با همکاری مسئولان استان، فضاهای فرهنگی، تاریخی و  مخصوصا بوم‌گردی توسعه پیدا کند ضمن آنکه گردشگری سلامت را نیز به طور جدی پیگیر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز