خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

میزان پرداخت حقوق مدیران در شرکت‌های دولتی در سه سطح مشخص می‌شود/کسانی که حقوق بالاتری دارد؛ باید مالیات بیشتری پرداخت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۷۲

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: براساس تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس، مالیات در بودجه 98 نسبت به سطح درآمد افزایش می یابد و برای برقراری عدالت، میزان پرداخت مالیات یکسان نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه 98 مجلس در شبکه خبر گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و اعضای مجلس شورای اسلامی در صحن علنی میزان حداقل حقوق به مقدار 2 میلیون و 750 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شد.

مهرداد لاهوتی افزود: بر اساس قانون قبلی تمامی کارکنان دولت با هر میزان مبلغ درآمد به مقدار 10 درصد از در آمد خود را مالیات پرداخت می کردند.

لاهوتی با بیان اینکه مجلس تصمیم گرفت از این به بعد هر کس که حقوق بالاتری دارد باید مالیات بیشتری پرداخت کند، گفت: چنانچه کسانی که یک و نیم برابر پایه معافیت مالیاتی یعنی 2 میلیون و 750 هزار تومان، در آمد داشته باشد 10 درصد، 2 ونیم برابر آن به مقدار 15 درصد، 4 برابر آن 20 درصد، 6 برابر آن 25 درصد و چنانچه بیش از 6برابر از مبلغ 2 میلیون و 750 هزار تومان در ماه درآمد داشته باشد می بایست به مقدار 35 درصد از درآمد خود را مالیات بدهد.

وی افزود: اعضای هیئت علمی معاف از پرداخت مالیات نیز از این به بعد مانند دیگر کارکنان دولت مالیات پرداخت می کنند بجز کسانی که در قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت می کنند.

لاهوتی افزود: کسانی که شغل آزاد دارند تا مبلغ 2 میلیون و 100 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه 98 مجلس با بیان اینکه در کشور فرار مالیاتی زیاد به چشم می خورد، گفت: مجهز شدن مطب پزشکان به دستگاه کارت خوان به معنی فرار از مالیات نیست بلکه اجرای عدالت پرداخت مالیات بر اساس میزان درآمد برای تمام اقشار کارکنان دولت و مشاغل آزاد است.

لاهوتی با بیان اینکه 2 نوع مالیات بر ارزش افزوده داریم که مربوط به فروشنده و مصرف کننده است، گفت: اکنون برای برخی از محصولات تولیدی در بخش های مختلف تولید مالیات گرفته می‌شود در حالی که پرداخت مالیات برای بخش مصرف کننده از یکدیگر تفکیک می‌شود.

وی افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد به دولت اجازه داده شود بخش از بدهی خود را با نفت تهاتر کند.

دیگر عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس گفت: بر اساس تغییرات معافیت مالیاتی، کارانه‌های پرداختی به کارکنان دولت نیز مشمول مالیات 10 درصد خواهند شد.

فرهنگی افزود: مقدار بیش از آنچه که گفته شد نیز به صورت پلکانی افزوده خواهد شد. بطور مثال اگر کسی 1000 تومان بیش از 2 میلیون 750 هزار تومان حقوق دریافت کرد به مقدار همان 1000 توان مشمول مالیات می شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس در خصوص پرداخت مالیات پزشکان گفت: اجرای پرداخت مالیات برای پزشکان به معنی فرار مالیاتی نیست.

محمدحسین فرهنگی در مورد بودجه شرکت‌های دولتی گفت: امسال نخستین بار به موضوع بودجه شرکت‌های وابسته به دولت بحث و گفتگو شد.

دریافت بودجه شرکت های مانند شرکت ملی نفت که درآمد زا هستند و شرکت هایی که وابسته به اخذ بودجه از طرف دولت هستند، متفاوت است.

در بودجه سال 98 حتی میزان پرداخت حقوق مدیران در شرکت های دولتی در سه سطح مشخص می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز