خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه البرز:

به دنبال افزایش سهم خود به هر قیمتی نیستیم/ 620 میلیارد تومان سپرده‌ بانکی بیمه البرز/ انصراف شرکت آلمانی به دلیل سهامداران دولتی و شبه‌دولتی بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۵۶۳

تاجدار اظهار داشت: پرداخت خسارت سنگین در سال گذشته شامل 75 میلیارد تومان برای خسارت سانچی، 63 میلیارد تومان برای کشتی الکساندر پانامکس و 63 میلیارد تومان برای زلزله زدگان کرمانشاه است که مجموع آنها بالغ بر 200 میلیارد تومان می‌شود و کمتر شرکت بیمه‌ای توان پرداخت سه فقره سنگین اینچنینی در یک سال را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدرسول تاجدار در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت بیمه البرز و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جهت تجهیز یک صد دبستان به سیستم گرمایشی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مسئولیت اجتماعی این شرکت بیمه‌ گفت: امروزه مساله مسئولیت اجتماعی تقریبا در همه دنیا مطرح شده است و در دین و مذهب ما نیز مملو از احادیث و روایت‌هایی مربوط به رسیدگی به احوال ایتام، درماندگان، ... است و نباید با این فرهنگ بیگانه باشیم از همین روی بیمه البرز از سال‌های دور همیشه در راستای این کمک‌ها حرکت کرده است.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته ما افتخار همکاری با سازمان بهزیستی و در حال حاضر هم با جمعیت هلال احمر را داریم به طوریکه در سال گذشته و در حادثه زلزله کرمانشاه کمک‌های این بیمه شامل زلزله‌زدگان شد و امسال نیز در قالب طرح ققنوس به دنبال تجهیز سیستم گرمایشی صد دبستان هستیم تا علاوه بر انجام مسئولیت اجتماعی خود به کار خود نیز برکت ببخشیم.

مدیرعامل بیمه البرز افزود: مبالغ این کمک‌ها از محل عدم چاپ سررسیدهای سال نو تامین شده است البته ما سعی کردیم این کمک‌ها بیشتر به شکل تزریق مبلغ نقدی نباشد. مثلا در زلزله غرب کشور  با وجود عدم تسویه کامل حق بیمه از سوی بیمه گذار، جنبه مسولیت اجتماعی ر ا در نظر گرفتیم و مبلغ 63 میلیارد تومان را به عنوان خسارت پرداخت کردیم.

تاجدار با اشاره به عملکرد 10 ماهه بیمه البرز در سال 1397 گفت: ما در این 10 ماهه 2100 میلیارد تومان صدور حق بیمه و 1460 میلیارد تومان خسارت پرداختی داشتیم. همچنین در ترکیب پورتفوی بیمه البرز 34 درصد بیمه درمان، 23 درصد شخص ثالث، آتش سوزی 7 درصد، باربری 4.7 درصد، مهندسی سه درصد، نفت و گاز سه درصد و بیمه عمر سه درصد است.

وی در مورد تصمیم اخیر بیمه مرکزی مبنی بر راننده محور کردن بیمه شخص ثالث گفت: اساسا فرمایشات رئیس بیمه مرکزی در این مورد متین و روزآمد دنیا است، در دنیا دیگر ماشین را بیمه نمی‌کنند و حق بیمه به واسطه سابقه راننده پرداخت می‌شود. مثلا همسر یک فرد نمی‌تواند از خودروی شوهر استفاده کند مگر آنکه اطلاعات آن به شرکت بیمه داده شود و اگر سابقه مناسبی داشته باشد می‌تواند به عنوان راننده دوم استفاده کند، باید در نظر گرفت که در سال 16 هزار کشته در تصادفات داریم که از این میزان تنها هشت درصد بیمه شده‌اند و راننده محور شدن می‌تواند کمک‌رسان در این راستا باشد.

مدیر عامل بیمه البرز با مقایسه عملکرد این شرکت بیمه در قبل و بعد از انقلاب گفت: اساسا فلسفه تشکیل بیمه البرز پوشش بیمه‌های باربری بوده است و قبل از انقلاب نیز معروف به این بود که صادرکنندگان و واردکنندگان بیشتر از آن استفاده می‌کنند. بیمه البرز در سال 57 تقریبا 15 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است که با توجه به وجود شرکت‌های بیمه بزرگ در آن زمان این سهم قابل توجه بوده است. بعد از انقلاب نیز با توجه به مباحثی مانند ادغام‌ شرکت‌ها، سهم ما امروزه به 6.7 درصد رسیده است. البته با توجه به سیاست‌های بیمه البرز به دنبال افزایش سهم خود به هر قیمتی نیستیم.

تاجدار در مورد سرمایه‌گذاری این شرکت بیمه گفت: امروزه بیمه البرز حدود 540 میلیارد تومان در بازار بورس، 620 میلیارد تومان به شکل سپرده‌های بانکی و 40 هزار مترمربع از 95 هزار متر مربع ساختمان در دست اجرا را سرمایه‌گذاری کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد پرداخت خسارت‌های سنگین در سال گذشته این شرکت بیمه گفت: پرداخت خسارت سنگین ما شامل 75 میلیارد تومان برای خسارت سانچی، 63 میلیارد تومان برای کشتی الکساندر پانامکس و 63 میلیارد تومان برای زلزله زدگان کرمانشاه است که مجموع آنها بالغ بر 200 میلیارد تومان می‌شود و کمتر شرکت بیمه‌ای توان پرداخت سه فقره سنگین اینچنینی در یک سال را دارد.

تاجدار در مورد دلیل انصراف شرکت آلمانی از خرید سهام شرکت بیمه البرز گفت: ما تقریبا 10 یا 11 جلسه برای این منظور با شرکت آلمانی برگزار کردیم که منجر به نتیجه نشد و این شرکت از خرید سهام انصراف داد، سهامداران دولتی و شبه دولتی بیشترین تاثیر را در این انصراف داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در کوتاه مدت برنامه‌ای برای افزایش سهم بیمه عمر نداریم، گفت: اعتقاد ما بر این است که در شرایط تورمی نسبت به گسترش بیمه عمر دست به عصا حرکت کنیم چون گسترش آن ریسک بزرگی را متوجه شرکت می‌کند و تمایل داریم در این موضوع آهسته و پیوسته حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم دکتر محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به این تفاهم‌نامه گفت: بعد از حادثه‌ای که قریب به دو ماه پیش در سیستان و بلوچستان روی داد و به واسطه آن چهار نفر از فرزندان کشور فوت کردند در جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش مقرر شد تا 6500 کلاس را به سیستم گرمایشی تجهیز کنیم البته زمان و بودجه آن به بیش از دو سال تخمین زده شد از همین رو جمعیت هلال احمر تصمیم گرفت با همکاری و پشتوانه خیرین و بنگاه‌ها که در قالب مسئولیت اجتماعی کمک می‌کنند دو هزار کلاس را با کمک آموزش و پرورش تجهیز کنند و چهار هزار کلاس باقیمانده نیز بین استانداری و وزارت آموزش و پرورش تقسیم شود.

وی ادامه داد: ما در وهله اول با همکاری خیرین و بنگاه‌ها 520 کلاس را تجهیز کرده و به اتمام رسانده‌ایم و برای مرحله دوم این تجهیز فراخوان اعلام کردیم که بیمه البرز با توجه به سابقه درخشان خود در این راستا به عنوان شرکت پیشرو عمل کرد و مشارکت خود را اعلام کرد. بیمه البرز به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی در تجهیز یکصد دبستان به سیستم گرمایشی در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد و ما امیدواریم تا پایان بهار سال آینده دو هزار کلاس را تکمیل کنیم.

نصیری در مورد هزینه تجهیز کلاس‌ها گفت: برای مدارس دو کلاسه از سیستم تابشی استفاده می‌شود که هر کلاس یک میلیارد تومان هزینه خواهد داشت برای مدارس سه تا شش کلاسه هر کلاس چهار میلیون تومان و برای مدارس بالای شش کلاسه که از سیستم گرمایشی مرکزی استفاده می‌شود شش میلیون تومان برآورد هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز