خبرگزاری کار ایران

چهارمین مرحله عرضه نفت خام در بوس انرژی تا ۲ هفته دیگر

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۸۵

شرکت ملی نفت ایران عرضه نفت خام در بورس انرژی را به‌طور مستمر و منظم پیگیری می‎کند و بر همین اساس دو هفته دیگر چهارمین مرحله عرضه نفت انجام می‎شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، امیرحسین تبیانیان، نماینده این شرکت برای عرضه نفت خام و محصولات قابل عرضه در بورس انرژی با تاکید بر عرضه مستمر و منظم نفت در بورس اظهار امیدواری کرد که خریداران بتوانند بر پایه این عرضه منظم، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه (یکم، بهمن‎ماه)، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه شد، افزود: پایه معاملاتی ما ۳۵ هزار بشکه بود که بر مبنای آن خریداران می‎توانستند حداقل همین مقدار یا مضربی از آن را معامله کنند و تحویل بگیرند.

نماینده عرضه نفت در بورس انرژی در شرکت ملی نفت درباره شرایط سومین عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس گفت: این دوره از عرضه نسبت به دو دوره قبل تغییر مهمی داشت، نخست اینکه میزان پیش پرداخت از ۱۰ درصد به ۶ درصد کاهش یافت، به این معنا که خریداران می‎توانستند برای حضور در بازار، رقابت و کشف قیمت راحت‎تر اقدام کنند.

تبیانیان افزود: از دیگر تغییرات دوره سوم عرضه نفت خام در بورس می‎توان به امکان تسویه ۱۰۰ درصد ریالی اشاره کرد. به این معنی که افزون بر سازوکار موجود در تسویه (۲۰ درصد ریالی و ۸۰ درصد ارزی)، به دلیل محدودیت‎های ارزی امکان تسویه کامل ریالی هم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سازوکار پیش‎بینی شده برای تسویه حساب، امکان تسویه نقدی و اعتباری وجود دارد، گفت: برای خریدارانی که تمایل به پرداخت اعتباری داشته باشند مدت تسویه حساب از زمان بارگیری از ۶۰ روز در عرضه‎های قبلی به ۹۰ روز افزایش یافته است.

تبیانیان اظهار امیدواری کرد: با تغییرات ایجاد شده در عرضه سوم نفت خام در بورس انرژی، شرایط برای خریداران بهتر شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز