خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

سازمان حفظ نباتات حکم ارتش را در حفظ امنیت غذایی کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۰۲

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی هر کشور یکی از ارکان امنیت ملی محسوب می‌شود و اگر در حوزه تغذیه دشمن مشکلی ایجاد کند مقاومت بسیار سخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدرضا تقوی در سی و نهمین سمینار سالانه حفظ نباتات که امروز سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: به رغم وجود تحریم‌های دشمن وضعیت امنیت غذایی ما بهتر از بسیاری از کشورهاست که بخشی از آن نتیجه تلاش دست‌اندرکاران و متخصصان سازمان حفظ نباتات است که از محصولات کشاورزی در برابر آفات و بیماری‌ها حفاظت می‌کنند.

وی افزود: امنیت غذایی هر کشور یکی از ارکان امنیت ملی محسوب می‌شود و اگر در حوزه تغذیه دشمن مشکلی ایجاد کند مقاومت بسیار سخت خواهد شد.

تقوی با اشاره به نقش دفاعی سازمان حفظ نباتات خاطرنشان کرد: این سازمان با برخورداری از علم و دانش کشور را در برابر هجوم آفات محافظت می‌کند در زمانی که دشمن قصد ورود آفات به کشور را داشته باشد حفظ نباتات وظیفه دفاعی دارد و پس از ورود آفات نقش هجومی و مبارزه‌ای دارد.

وی افزود: با تمام فعالیت‌هایی که این سازمان در زمینه امنیت غذایی، کیفیت و کمیت محصولات انجام داده اما اهمیت کار آن به اندازه کافی شناخته نشده است این سازمان در حکم ارتش را برای امنیت غذایی کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت بروز کردن دانش و اطلاعات دست‌اندرکاران و محققان حوزه حفظ نباتات گفت: ارتقای دانش می‌تواند مصونیت در حوزه غذایی مردم و محصولات در برابر آفت و بیماری‌ها را ایجاد کند. این سازمان برای مصونیت سازی باید طرح و برنامه داشته باشد و افزایش آگاهی می‌تواند به مصونیت سازی و مشارکت مردم کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز