خبرگزاری کار ایران

انعقاد 11 توافق برای سرمایه گذاری در معادن کوچک مقیاس

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۰۳

تاکنون 11 توافق برای حضور و مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس منعقد شده است.

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در راستای احیا و توسعه معادنکوچک مقیاس، تاکنون 28 درخواست برای حضور و مشارکت در سرمایه گذاری معادن کوچک مقیاس از سوی متقاضیان داده شده که 11 مورد آن به صورت توافق نهایی منعقد و امضا شده است. از این تعداد، 2 سرمایه گذار خارجی نیز از کشور استرالیا و اکراین حضور دارند.

همچنین 4 تفاهم نامه پژوهشی با دانشگاه ها و مرکز پژوهشی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در حال نهایی شدن است که هدف آن توسعه فرآوری و پایلوت های سیار، بررسی پژوهشی بازار و هماهنگی برای برگزاری دوره های آموزشی نیاز محور در راستای تقویت و توسعه معادن کوچک مقیاس و استفاده از فرصت های دانشگاهی با تعریف پروژه های نیاز محور است.

در این زمینه، بررسی های آماری و هماهنگی با 5 استان کشور با تکیه بر مناطق کمتر توسعه یافته و دارای پتانسیل معدنی انجام شده است. همچنین، پردازش اطلاعات مکانی و اولویت بندی به منظور معرفی محدوده های مستعد به سرمایه گذاران در حال بررسی و کارشناسی است که به محض آماده شدن نتایج، معرفی این محدوده ها به متقاضیان سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

علاوه بر این، 3 استان دیگر در حال هماهنگی اولیه برای دریافت آمار و اطلاعات اولیه است.

بنا به این گزارش، در نقشه راه معدن "بند 48 راهبرد 4 " بر شفاف سازی حمایت های دولت از معادن کوچک مقیاس تاکید شده است که حاکی از توجه ویژه به این بخش به عنوان موتور محرک توسعه و اشتغال پایدار در مناطق کمتر توسعه یافته خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز