خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور خبر داد:

40 واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۵۴۱

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور از افتتاح 40 واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "شاهین پاکروح" افزود: در همین زمان تعداد 26 واحد تصفیه‌خانه‌ فاضلاب با مجموع ظرفیت 483 هزار متر‌مکعب در شبانه‌روز افتتاح شده و سه میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه در بخش آب نیز تعداد 12 واحد تصفیه‌خانه‌ با مجموع ظرفیت بیش از یک‌میلیون مترمکعب در شبانه‌روز راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این تصفیه‌خانه‌‌ها پنج میلیون نفر است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور همچنین از آماده افتتاح بودن تعداد یک واحد تصفیه‌خانه‌ آب در شهر ازنا و چهار واحد تصفیه‌‎خانه‌ فاضلاب در شهرهای کاشان، محمودآباد نمونه، خوانسار و گلبهار خبر داد و افزود: در یک سال گذشته تعداد 7 واحد تصفیه‌خانه‌ فاضلاب در شهرهای بیله‌سوار، رودان، استهبان، کنگاور، اردکان، ایوان، اهواز(شرق) به‌همراه 2 واحد سامانه‌ نمک‌زدایی آب در شهرهای بندرترکمن و بندرعباس افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

پاکروح اضافه کرد: در‌ حال‌ حاضر تعداد 2 واحد سامانه نمک‌زدایی آب در شهرهای بندرعباس و بندرترکمن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش BOO با مجموع ظرفیت 29 هزار و 500 متر مکعب در روز در دست اجراست.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 800 میلیارد تومان برای اجرای این تعداد تصفیه‌خانه هزینه شده و برای تکمیل آن به 185 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز