خبرگزاری کار ایران

درخشش هوش‌مصنوعی در بزرگ‌ترین گردهمایی فناوری دنیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۴۴

بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان در حالی به کار خود پایان داد که هوش‌مصنوعی و ربات‌ها بازیگران اصلی این رویداد سالانه بودند.

به گزارش ایلنا ، بیشتر غول‌های فناوری درنمایشگاه CES 2019 ازمحصولات جدیدی پرده‌ برداشتند که به نوعی با فناوری هوش مصنوعی و رباتیک سرو کار داشتند.

Walker نام ربات انسان‌نمایی است که سال گذشته درنمایشگاه CES  رونمایی شد و امسال با تغییرات مهمی باردیگر پا به این گردهمایی گذاشت.

این ربات یکی از جذاب‌ترین محصولات CES به شمار می‌رود که می‌تواند حرکات انسان را به خوبی تقلید کند. این محصول با تجزیه و تحلیل اشیا ، می‌تواند آن‌ها را در دست بگیرد و از آن‌ها استفاده کند.

Walker از فناوری تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند که یعنی قابلیت تشخیص افراد را دارد و می‌تواند صاحبان خود را از افراد بیگانه تشخیص دهد.

این ماشین توانایی یادگیری را دارد و حتی می‌تواند ملودی‌های مورد نظر صاحب خود را با پیانو بنوازد.

به گفته مسئولان شرکت Ubtech ، این ربات انسان‌نما از 36 موتور گرداننده تشکیل شده است که این قابلیت را به Walker می‌دهد تا حرکاتی نرم و بدون مکث داشته باشد و در شرایط سخت ، تعادل خود را در هنگام ایستادن و راه رفتن حفظ کند.

هنوز از زمان و قیمت رسمی این ربات انسان‌نما خبری منتشر نشده است.

اسباب‌بازی جدید Lovot

در خلال نمایشگاه امسال ، شرکت استارتاپی Groove X نیز از ربات جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند جای اسباب‌بازی‌های قدیمی را برای کودکان پر کند و به همدمی برای آن‌ها تبدیل شود. البته هدف اصلی از طراحی این محصول جایگزینی با حیوانات خانگی است و سازندگان آن سعی کردن تا ظاهری شبیه به یک سگ و یا شاید خرس کوچک داشته باشد.

بدن این ماشین هوشمند از سنسورهای زیادی تشکیل شده است تا به لمس شدن توسط افراد حساس و با آن‌ها واکنش مناسب نشان دهد.

این ربات دوست‌داشتنی با دوربین پیشرفته‌ای که روی سر خود دارد، ظاهر افراد را تشخیص می‌دهد و اگر کنار افراد نا آشنا قرار گیرد از آن‌ها خجالت می کشد.

Lovot علاوه بر سرگرم کردن افراد، می‌تواند مراقب کودکان و سالمندان نیز باشد و اگر حادثه‌ای برای آن‌ها اتفاق افتاد فورا با اورژانس تماس بگیرد.

یکی از نکات جالب Lovot احساساتی بودن آن است و هرکس با او بیشتر بازی کند بیشتر مورد توجه Lovot قرار خواهد گرفت.

این محصول قرار است با قیمت 5 هزار و 300 دلار راهی بازار شود.

پرستار رباتیک

این رقابت تنها بین استارتاپ‌ها نبود و شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ نیز از محصولات جدید مبتنی بر هوش‌مصنوعی خود رونمایی کرد.

ربات سامسونگ Bot Care نام دارد و می‌تواند با اندازه‌گیری علائم حیاتی افراد میزان سلامتی را تشخیص دهد و در صورت بروز بیماری کاربران را با خبر و حتی مراقب آن‌ها باشد.

ربات سامسونگ می‌تواند علاوه‌بر اندازه‌گیری ضربان قلب و فشار خود ، کیفیت خواب افراد را زیر نظر داشته باشد و اگر صاحبش دچار استرس است با پخش موسیقی احساسات او را التیام بخشد.

این ربات پرستار می‌تواند بر نحوه مصرف داروها نیز نظارت داشته باشد و در صورت لزوم با مرکز مراقبت‌های پزشکی ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز