خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی:

شرکت‌های خارجی همکاری خود را با ما حفظ کرد‌ه‌اند/ 40 تا 60 درصد ارزا‌ن‌تر از برندهای مطرح عرضه می‌کنیم/ صادارت چهار هزار دستگاه تراکتور در سال

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۱۱

عباسی اظهار داشت: برای سال 98 حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرار دادیم که حدود 40 درصد با نرخ 4 تا 6 درصد و 60 درصد آن با نرخ 15 درصد اختصاص داده خواهند شد که از خط اعتباری مکانیزاسیون تامین می‌شود امیدواریم بتوانیم با بهبود سیاست‌های ریالی شرایط را بهبود بخشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کامبیز عباسی، رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی در افتتاح نمایشگاه ابزارآلات کشاورزی اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی کشاورزی تهران از نمایشگاه‌های اثرگذار در توزیع لوازم و تجهیزات کشاورزی است و تمامی ماشین آلات عرضه شده دارای استانداردهای کامل هستند.

وی افزود: این نمایشگاه با بروزترین تکنولوژی‌های نوین ارائه شده که از امروز به مدت سه روز در نمایشگاه بین المللی دایر است تا کشاورزان از نزدیک با این تکنولوژی‌ها آشنا شوند هدف ما از برگزاری این نمایشگاه بهبود شرایط تولید است.

عباسی در ادامه تصریح کرد: در حوزه توزیع ماشین آلات کشاورزی ما خوداتکایی داریم و 95 درصد ماشین آلات کشاورزی توسط صنعتگران داخلی تولید می‌شود. به رغم تحریم‌ها شرکت‌های خارجی همکاری خود را با ما حفظ کرد‌ه‌اند و در نمایشگاه حضور دارند بخشی از ماشین‌های زراعت برنج، باغبانی، بخشی از ماشین‌آلات شیلات، بخشی از ماشین‌آلات شیردوشی و تولید خوراک دام نیاز وارداتی داریم که کمتر از 5  تا 10 درصد محسوب می‌شود که این 5 تا 10 درصد هم روند کار را با ما حفظ کرده‌اند و امیدواریم مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به میزان صادرات ماشین‌های ساخت داخل اذعان داشت: ما به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، کشورهای نزدیک به ایران و همسایگان شمالی ماشین آلات بسیاری را صادر می‌کنیم و به آمریکای جنوبی و آفریقا هم صادرات تراکتور داریم محصولات ما به لحاظ کیفی با برندهای مطرح تفاوت زیادی ندارد اما 40 تا 60 درصد ارزا‌ن‌تر از برندهای مطرح عرضه می‌کنیم و بازارهای خوبی را در جهان داریم.

وی افزود: در حوزه تراکتور سالانه حدود چهار هزار دستگاه صادرات داریم.

عباسی در رابطه با خط اعتباری مکانیزاسیون گفت: از ابتدای دولت تا امروز خط اعتباری مکانیزاسیون را و تامین تسهیلات را به نحو مطلوبی داشته‌ایم، بیش از 6500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشتیم و با تفاهمی که بین وزیر جهاد کشاورزی با بانک کشاورزی برقرار شده هیچ شعبه‌ای از بانک کشاورزی در کشور نمی‌تواند از ارائه تسهیلات خودداری کند.

وی افزود: بیش از 200 هزار دستگاه ادوات کشاورزی تاکنون به کشاورزان تعلق گرفته است و در سال 97 ، 14 هزار تراکتور به کشاورزان داده شده که بیش از سال گذشته بوده است. 500 دستگاه کمباین برداشت غلات هم داده شده است.

عباسی در ادامه تصریح کرد: به صورت میانگین هزار تا 1200 میلیارد تومان سالانه سرمایه‌گذاری شده تا نیازهای ماشینی خود را مرتفع کنیم و باعث خوداتکایی در کشور شده است در محصولات اساسی حضور و بروز مکانیزاسیون به افزایش کمی و کیفی تولید کمک کرده است. در گذشته به طور میانگین سالی صد ماشین را استانداردسازی می‌کردیم که در حال حاضر به هزار دستگاه رسیده است. این ماشین‌ها مورد ارزیابی، آزمون و تست مزرعه‌ای قرار می‌گیرند و بعد به جامعه کشاورزی وارد می‌‌شوند.

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی در خصوص خاک‌ورزی و کشاورزی حفاظتی گفت: مهمترین رکن کشاورزی حفاظتی مکانیزاسیون است که روند توسعه کشاورزی را برعهده دارد. تجهیزات کم‌خاک‌ورزی و بی‌خاک‌ورزی مانند بذرکارهای کشت مستقیم به کشاورزان داده شده و در سال 4500 دستگاه تولید می‌شود که در بقایای گیاهی محصولات را کشت می‌کنند.

وی افزود: در این چند سال نزدیک به دو و نیم میلیون هکتار اراضی تحت پوشش روش‌های کم‌خاک‌ورزی و بی‌خاک‌ورزی قرارگرفته است. بذرکارهای کشت مستقیم داخلی یک پنجم بذرکارهای خارجی قیمت دارند اما از لحاظ کیفیت همانند نمونه خارجی هستند.

وی با اشاره به تخصیص بودجه سال 98 برای بخش مکانیزاسیون عنوات کرد: برای سال 98 حدود دو هزار میلیارد تومان تسهیلات قرار دادیم که حدود 40 درصد با نرخ 4 تا 6 درصد و 60 درصد آن با نرخ 15 درصد اختصاص داده خواهند شد که از خط اعتباری مکانیزاسیون تامین می‌شود امیدواریم بتوانیم با بهبود سیاست‌های ریالی شرایط را بهبود بخشیم.

عباسی با اشاره به اینکه در ارتباط با کشورهای دیگر مشکلی نداریم گفت: در ارتباط با دنیای مکانیزاسیون مشکلی نداریم و مشکل ما نقل و انتقالات پولی است بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپایی با ما مراودات ماشینی دارند و فعال هستند اما نقل و انتقالات پولی برای ما مشکل ایجاد کرده است. ما فراتر از نیازهای کشور ماشین آلات را تامین کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز