خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

بسترسازی وزارت ارتباطات برای الکترونیکی شدن قبوض آب و برق تا اردیبهشت‌ 98

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۴۷۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای همکاری با وزارت نیرو در خصوص حذف قبوض چاپی آب و برق و ارسال به صورت الکترونیکی تا اردیبهشت سال آینده خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محمدجواد آذری جهرمی امروز (دوشنبه) در محل پژوهشگاه فضایی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار پاون درباره آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای الکترونیکی شدن قبوض گفت: در صورتی که همه ظرفیت‌ها به‌کار گرفته و موانع برطرف شود، پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت‌ سال آینده قبوض الکترونیکی جایگزین قبوض کاغذی آب و برق شود.

وی اضافه کرد: پس از تاکید رئیس جمهور در رابطه با تحقق دولت الکترونیک، مذاکرات با وزارت نیرو آغاز شد و هم‌اکنون سناریوهای اجرای این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات نهایی شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی نهایی برسد.

جهرمی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در وزارت ارتباطات، مخابرات می‌بایست ظرف 45 روز این طرح را نهایی کند که اکنون به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در همین رابطه با چند مجموعه‌ای که در کشور قبوض خدماتی صادر می‌کنند، وارد مذاکره شده‌ایم؛ بخشی از آن مربوط به وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران است که حدود 35 میلیون قبض دوره‌ای صادر می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ موجود در زمینه تشکیل دولت الکترونیک گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های تحقق دولت الکترونیک فراهم شده، این امکان وجود دارد که ورود اطلاعات مربوط به قبوض را از طریق کانال‌های فناوری اطلاعات به اطلاع مردم برسانیم و لزومی به ارسال قبض نباشد.

جهرمی درخواست قبض از سوی مردم را حق آنان دانست و افزود: البته درخواست افرادی که به صورتحساب مکتوب نیاز داشته باشد، محترم شمرده شده و برای آنان قبض صادر و ارسال خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای طرح حذف قبوض آب و برق را امکان‌پذیر اما نیازمند برنامه‌ریزی دقیق دانست و گفت: اجرای این طرح با مشکلاتی همچون عدم مطابقت برخی کنتورهای برق با نام مالک، همراه بوده و برای این کار لازم است سیستم خدمات مشتریان وزارت نیرو در شرکت‌های توزیع برق بروزرسانی شود.

جهرمی خاطرنشان کرد: می‌بایست درخصوص تدقیق اطلاعات مربوط به مشترکان با وزارت نیرو هماهنگ شویم تا بتوانیم طرح قبوض الکترونیکی را پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز