خبرگزاری کار ایران

پهنه‌های بلاتکلیف ساماندهی می‌شود/ لغو مجوز و آزادسازی پهنه جبال بارز غربی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۲۷۸

مدیرکل دفتر امور اکتشاف معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از لغو مجوز و آزادسازی پهنه اکتشافی جبال بارز غربی در جنوب استان کرمان خبر داده و اعلام کرد بیش از 16 هزار و 500 درخواست در روز آزادسازی نوبت سوم پهنه‌ها و محدوده‌های معدنی درسامانه ثبت گردید.

به گزارش ایلنا از شاتا، اسداله کشاورز با بیان اینکه این آزادسازی با هدف جلوگیری از انباشت کلی پهنه‌ها در سراسر کشور انجام خواهد شد ،افزود: این آزادسازی 9 دی ماه امسال و رأس ساعت 11 صبح انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مجوز این پهنه به علت عدم ارائه گزارش مطالعات و انجام تعهدات توسط مجری پهنه لغو و در تاریخ یادشده آزاد خواهد شد.

کشاورز با بیان اینکه مساحت پهنه یادشده حدود 662 کیلومترمربع بوده است، افزود: این پهنه در جنوب استان کرمان واقع شده است و مشابه با روند آزادسازی‌های پیشین پهنه‌های اکتشافی مصوب و با اطلاع‌رسانی در صفحه نخست سامانه کاداستر آزاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از انباشت تعداد زیاد پهنه‌ها در نوبت آزادسازی و حجم زیاد متقاضیان، از این پس روند یادشده درخصوص سایر پهنه‌های اکتشافی مصوب در کل کشور که مورد تأیید قرار نگرفته و مجوز آنها به هر علتی لغو شده است، اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه از این پس هر پهنه‌ای که مطالعات آن به اتمام رسیده نیز با این روش و بصورت واحد از سامانه حذف خواهد شد افزود: متقاضیان فعالیت در این پهنه‌ها می‌توانند پس از آن اقدام به ثبت محدوده کنند که نکته مثبت این روش، تعدد فرآیند آزادسازی در طول سال خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز