خبرگزاری کار ایران

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز خبرداد:

پرونده گازرسانی به زاهدان سال 99 بسته می‌شود/ افتتاح گازرسانی به زابل از ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۳۸

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: در حال حاضر 800 ظرفیت خالی در شهر زاهدان داریم که هنوز مشترک نشده و مصرف‌کننده گاز نیستند، تصریح کرد: حدود 24 هزار مشترک داریم و 25هزار و 800 ظرفیت خالی نیز در شهر زاهدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید مومنی در جمع خبرنگاران درباره گازرسانی به زاهدان اظهار داشت: در حال حاضر مردم شهر زاهدان با مشکل گاز طبیعی مواجه نیستند، ممکن است در زمینه گاز مایع و ال‌پی‌جی  مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 800 ظرفیت خالی در شهر زاهدان داریم که هنوز مشترک نشده و مصرف‌کننده گاز نیستند، تصریح کرد: حدود 24 هزار مشترک داریم و  25هزار و 800 ظرفیت خالی نیز در شهر زاهدان وجود دارد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز یادآور شد: بعد از افتتاح گازرسانی به شهر زاهدان با حضور رئیس جمهور طراحی گازرسانی به این شهر در پنج فاز به طول 1350 کیلومتر آغاز شد. با توجه به فازبندی‌های متناسب با بافت شهری و پتانسیل زاهدان 450 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است و 7600 انشعاب نصب شده و 14 هزار مشترک نیز مصرف‌کننده گاز طبیعی هستند.

مومنی خاطرنشان کرد: به جز شهر زاهدان براساس گفته رئیس جمهور در همین ماه گازرسانی به شهر زابل نیز افتتاح می‌شود. در حال حاضر عملیات نصب ایستگاه‌های سی‌ان‌جی تمام شده و در مرحله نهایی نصب هستند و به زودی تزریق گاز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر زابل  450 کیلومتر طراحی انجام شده که تاکنون 50 کیلومتر اجرا شده و بعد از راه‌اندازی ایستگاه سی‌ان‌جی تزریق گاز انجام خواهد شد یعنی قبل از اینکه خط انتقال زابل سرایری تکمیل شود از طریق سی‌ان‌جی گاز را تامین می کنیم.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز خاطرنشان کرد: دو پروژه خط انتقال از زاهدان تا زابل یکی به قطر 36 اینچ داریم و دیگری از سه‌راهی زابل تا زابل است که این پیمان نیز در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است، مذاکرات آن انجام شده و به زودی نهایی می‌شود. در کل این پروژه (گازرسانی به زابل) یک و نیم تا دو سال طول می‌کشد.

وی یادآور شد: پروژه گازرسانی زاهدان در 1350 کیلومتر طراحی شده که متناسب با برنامه و بودجه در حال انجام است. برای دو پیمان فاز جدید پیمانکار انتخاب شده، تجهیز کارگاه آغاز شده و دیگری نیز در حال انجام است. همچنین یک پیمان بزرگ دیگر برای گازرسانی به مابقی گاز زاهدان در دست اجرا است که فراخوان آن 19 آذر ماه منتشر می‌شود.

مومنی ابراز امیدواری کرد تا اواسط سال 99 گازرسانی به زاهدان به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر در ایرانشهر 15 هزار مشترک، زاهدان 15 هزار مشترک داریم که تا پایان سال تعداد مشترکین زاهدان به 26 هزار مشترک می‌رسد و مجموعاً تا پایان سال 50 هزار مشترک درسطح استان خواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما از برنامه گازرسانی به سیستان و بلوچستان عقب نیستیم اظهار داشت: به خاطر برخی مشکلاتی که در اجرا پیش می‌آید که بعضاً قابل پیش‌بینی هم نیستند ممکن است تاخیر پیش بیاید. مثلاً باید با شهرداری هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. راهنمایی و رانندگی ممکن است به خاطر مباحث ترافیکی اجازه حفاری ندهد اما در هرحال ما فاز به فاز جلو می‌رویم و از برنامه عقب نیستیم.

وی تاکید کرد: بعد از گازرسانی به زابل عملیات خط انتقال خاش و جنوب استان و چابهار انجام می‌شود و بعد از تکمیل خط انتقال 250 کیلومتری این شهرها هم گازدار می‌شوند.

مومنی درباره تامین گاز نیروگاه‌ها نیز گفت: خوشبختانه نیروگاه‌های ایرانشهر، بمپور و زاهدان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و از این بابت مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز