خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

معافیت‌های مالیاتی موجب رانت و انحصار است/ دولت لایحه دو فوریتی لغو معافیت‌ها را به مجلس ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۸۹

یک کارشناس اقتصادی اظهار کرد: تاثیر منفی معافیت‌های مالیاتی ایجاد رانت و انحصار است که بنده به عنوان یک کارشناس مخالف آن هستم اگر معافیتی باشد باید برای سرمایه گذاری تولیدی در مناطق محروم که در راستای اشتغال و محرومیت‌زدایی است آن هم برای یک دوره مشخص اعمال شود.

مهدی پازوکی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه در مقام یک کارشناس اقتصادی مخالف معافیت‌های مالیات هستم، گفت: در کشور ما هر کسی که صاحب بیزنس خاص و درآمد است قطعا باید مالیات بپردازد و اگر معافیتی باشد باید برای سرمایه گذاری تولیدی در مناطق محروم که در راستای اشتغال و محرومیت‌زدایی است آن هم برای یک دوره مشخص باشد.

وی ادامه داد: بیشتر این نهادها که از پرداخت مالیات معاف شده‌اند دارای فعالیت اقتصادی هستند مثلا بنیاد شهید یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور را در اختیار دارد و اگر از این راه درآمدی دارد باید به موجب قانون مالیات آن را نیز بپردازد و اگر قانون مربوط به مالیات مشکل دارد وظیفه نمایندگان مجلس است که آن را اصلاح کنند. هرچند که قرار بود براساس برنامه ششم توسعه این معافیت‌ها حذف شوند.

این کارشناس اقتصادی مدعی شد: بنیاد مسکن که قرار بود در راستای منافع فرودستان فعالیت کند در حال ساخت مسکن در دماوند است بنابراین وقتی این نهاد مغازه‌های تجاری، پاساژ یا خانه‌های لوکس می‌سازد باید مالیات و عوارض آن را بپردازد.

وی یادآور شد: نباید فراموش کرد که تاثیر منفی این معافیت‌ها ایجاد رانت و انحصار است که بنده به عنوان یک کارشناس مخالف آن هستم.

پازوکی افزود: ما در بهترین شرایط برای افزایش درآمدهای مالیاتی هستیم و باید طبق قانون بودجه جاری را از محل مالیات اخذ کنیم که در حال حاضر این رقم 60 درصد است. البته بنده در این شرایط مخالف افزایش نرخ مالیات هستم چون موجب رکود می‌شود. بنابراین این معافیت‌ها باید لغو شوند و دولت لایحه دو فوریتی آن را به مجلس ارایه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز