خبرگزاری کار ایران

کارشناس امنیت سایبری در گفت‌وگو با ایلنا:

آنتی‌ویروس‌ها به تنهایی نمی‌توانند امنیت را برقرار کنند/ نرم‌افزار‌های بومی قابل اعتماد هستند

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۱۲

آنتی‌ویروس‌ها از مهم ترین نرم‌افزار‌های امنیتی برای دستگاه‌های رایانه‌ای و تلفن‌های‌هوشمند محسوب می‌شوند که کارشناسان همواره به عدم نصب آن‌ها به کاربران هشدار می‌دهند.

به گزارش ایلنا، درحال حاضر این نرم افزار‌ها در نمونه‌های خارجی و داخلی برای انواع سیستم‌عامل‌ها طراحی شده‌اند اما آیا با نصب یکی از این آنتی‌ویروس‌ها می‌توان محیط امنی را برای دستگاه‌های دیجیتال به ارمغان آورد؟

رامین شاه‌حسنی کارشناس امنیت سایبری در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: امروزه آنتی ویروس‌ها از چندین نرم فزار امنیتی تشکیل شده‌اند که هر کدام وظایف خاص خود را دارند و در کنار هم می‌توانند امنیت را به همراه داشته باشند.

وی افزود : ‌کاربران باید همواره به این موضوع توجه داشته باشند که نرم‌افزار‌های امنیتی باید همیشه بروز باشند و در غیر این صورت کارایی خود را ندارند و نمی‌توانند دستگاه را از آخرین تهدیدات سایبری دور نگه دارند.

این کارشناس امنیتی با بیان اینکه نصب نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس تنها راه مبارزه با بدافزارها و ویروس‌ها نیست، اظهار کرد: بیشتر کاربران برای حفظ امنیت سایبری خود به نصب آنتی ویروس اکتفا می‌کنند اما باید به این نکته توجه داشت که سیستم‌عامل‌ها نیز یکی ازمهم‌ترین عوامل ایجاد امنیت هستند و اگر آخرین بسته‌های بروزرسانی را دریافت نکنند محیط ناامنی رابرای کاربران ایجاد می‌کنند.

به گفته وی، سیستم‌عامل‌ها دارای باگ‌ها و حفره‌های امنیتی زیادی هستند که توسط هکرها کشف و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که شرکت‌های سازنده سیستم‌عامل هر از چند گاهی بسته‌های بروزرسانی را جهت رفع این باگ‌ها منتشر می‌کنند و کاربران برای حفظ امنیت دیجیتال خود باید این بسته‌ها را دریافت و نصب کنند.

شاه‌حسنی انتخاب یک مرورگر مناسب را از دیگر عوامل ایجاد امنیت در سیستم‌های رایانه‌ای دانست و گفت: مرورگرها نیز نیاز به بروز رسانی دارند و کاربران باید به این نرم‌افزار‌ها نیز توجه داشته باشند،به ویژه کاربرانی که با مرورگر‌ها اقدام به وارد کردن رمز‌های بانکی می‌کنند.

این کارشناس امنیت سایبری در پاسخ به این سوال که آیا نمونه‌های داخلی آنتی‌ویروس‌ها ازکیفیت مناسبی برخوردار هستند؟ اظهار کرد: خوشبختانه رشد خوبی در تولید آنتی‌ویروس‌های بومی داشته‌ایم و باید گفت که این نرم‌افزارهای ایرانی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و نکته قابل توجه درباره آن‌ها این است که می‌توانند ویروس‌ها و بدافزار‌هایی که در ایران طراحی و شیوع پیدا می‌کنند، بسیار سریع‌تر از دیگر آنتی‌ویروس‌ها کشف و با آن مقابله کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز