خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارزهای دیجیتال اهرمی مهم برای دورزدن تحریم‌ها/ حساب‌های بیت کوین قابل ردیابی از سوی آمریکا نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۸۴۰

ارز‌های دیجیتال یکی از اهرم‌هایی است که بارهاوبارها از سوی کارشناسان به عنوان راه‌حلی برای دورزدن تحریم‌ها معرفی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، با اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان به نظر می‌رسد استفاده از این نوع ارزها اهمیت بیشتری پیدا کند اما سکه‌های مجازی چقدر در عمل می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند؟

علی حسینی کارشناس ارز‌های دیجیتال در اینباره به خبرنگار ایلنا گفت : ارز‌هایی مانند بیت‌کوین به علت تسهیل در مراحل نقدشوندگی و اعتبار جهانی به راحتی می‌تواند به تبادلات بین کشور‌ها کمک کند.

به گفته وی، ‌بیت‌کوین طی چند ماه اخیر به ثبات نسبی رسیده است و از نظر امنیت نیز یکی از قابل اعتمادترین ارز‌های دیجیتال است که تا به امروز کسی نتوانسته سیستم آن‌ را هک و به کدهای آن دسترسی پیدا کند و به همین دلیل می‌تواند مورد توجه افراد و حتی دولتمردان قرار گیرد.

حسینی افزود: درحال حاضر بیت‌کوین اعتبار زیادی در جهان دارد و بدون شک بسیاری ازکشورها حاضر به تبادلات تجاری خود مبنی‌بر این نوع ارز خواهند بود؛ چون به راحتی قابل انتقال است و از آن مهمتر می‌توان آن را در کمتر از چند ساعت به هر واحد پولی تبدیل کرد.

این کارشناس ارز‌های‌دیجیتال  با اشاره به اینکه شرکت‌های معتبر زیادی از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، گفت: کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت‌های شرکت‌های مطرح به خرید و فروش محصولات خود برپایه بیت‌کوین اقدام کنند و این موضوع از جایگاه و اهمیت ارزهای دیجیتال حکایت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از بیت‌کوین می‌تواند با حجم بسیار بالا بین ایران و دیگر کشورها مورد استفاده قرار گیرد ؟ گفت : اگر راهکارهای مناسبی برای این کار در نظر گرفته شود ، هیچ مشکلی در تجارت‌های بین کشور‌ها نیست و در حوزه کلان نیز می‌توان از بیت‌کوین استفاده کرد.

حسینی با اشاره به حساب‌های ایرانی بیت‌کوین که اخیرا توسط آمریکایی‌ها مسدود شد، اظهار کرد: این حساب‌ها به دلیل مرتبط بودن با حساب‌ها و شرکت‌های آمریکایی ، قابل ردیابی بودند و اگر در خارج از این کشور ایجاد می‌شدند آمریکایی‌ها نمی‌توانستند آن‌ها را مسدود کنند.

این کارشناس ارز‌های دیجیتال افزود : یکی از ویژگی‌های ارز‌هایی مانند بیت‌کوین همین موضوع است و هیچ کشور، نهاد و یا شخصی نمی‌تواند حساب‌ها را کنترل کند.

وی با بیان اینکه بیت‌کوین تنها ارز دیجیتال رمزنگاری شده نیست، گفت: برای دور زدن تحریم‌ها باید ارزهای دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرند چون هریک از سکه‌های‌مجازی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و باید دید کدام‌یک برای این کار مناسب‌ترخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز