خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی خبر داد:

بررسی مجدد قیمت لبنیات در ستاد تنظیم بازار

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۸۸

وزیر جهاد کشاورزی از بررسی مجدد قیمت لبنیات در ستاد تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی امروز در حاشیه هیات دولت درباره وضعیت افزایش قیمت لبنیات و اقدام‌های این وزارتخانه و دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید و تامین مواد اولیه فرآورده‌های لبنی است و قیمت‌گذاری در حوزه وظایف آن نیست.

وی با بیان اینکه به تازگی در صنعت دامداری و عرضه شیرخام افزایش قیمت مجددی رخ نداده، اظهار داشت: از زمان قیمت‌گذاری شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار تاکنون (مرداد ۹۷)، به دلیل هزینه‌های تمام شده تولید در صنعت دامداری هر کیلوگرم شیرخام به‌طور متوسط با قیمت ۲ هزار تومان به صنایع و کارخانجات لبنی به فروش می‌رسد.

حجتی تصریح کرد: آنچه در بازار سبب افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی شده، هزینه‌های بسته‌بندی و مواد اولیه کارخانجات است و از این رو کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده لبنیات را با توجه به قیمت پایه شیرخام در دست بررسی دارند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به‌دلیل مشکلات شورای اقتصاد و دبیرخانه آن است؛ با مکاتباتی که با اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست‌جمهوری داشته‌ام، وی دستور تعیین تکلیف سریع این موضوع را به سازمان برنامه و بودجه داده تا این مهم هرچه سریعتر در شورای اقتصاد تصویب شود.

حجتی بر این باور است که نه تنها اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی دیر شده بلکه باید این مهم قبل از فصل کشت اعلام می شد.

وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به این سوال که پیام ۱۳ آبان سال ۵۷ برای سال ۹۷ چیست، گفت: دشمنی و خصومتی که رژیم آمریکا با ملت ایران داشته دیرینه است و هنوز بر این خصومت پافشاری می کند به طوری که در ۱۳ آبان ماه جاری مرحله دوم تحریم های ظالمانه خود علیه ملت ایران را اعمال خواهد کرد. البته در طول چهار دهه گذشته آمریکا هر جبهه ای که علیه ملت ایران تشکیل داد، با شکست مواجه شد و امروز هم امیدواریم این نیز یک شکست دیگر به دنبال شکست‌های قبلی رژیم آمریکا باشد.

حجتی گفت: با تمهیدات پیش بینی شده و ظرفیت های خوبی که در کشور ما وجود دارد، در بخش تامین مایحتاج مشکلی نداریم. علاوه بر اینکه بخش عمده نیازها در داخل کشور تامین می شود، بلکه راهکارهای چگونه تامین مایحتاج را داریم تا اگر مشکلی پیش آمد بتوانیم به موقع برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز