خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

تنها راهکار رفع بدمسکنی بازآفرینی شهری است/ ساخت مسکن در بیابان نتوانست مشکل مردم را حل کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۴۰۸

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راهکار ارتقاء کیفیت زندگی مردم و رفع بد مسکنی بازآفرینی شهری است گفت: ساخت مسکن در بیابان نتوانست مشکل مسکن را در کشور حل کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم امضای تفاهمنامه برنامه تولید، اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار که بین سه دستگاه وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید گفت: کیفیت نازل زندگی شهری و بد مسکنی در ایران چاره‌ای جز بازآفرینی شهری ندارد.

وی ادامه داد: ساخت مسکن در بیابان در قالب مسکن مهر راهکار نیست و تنها راهکار نجات از این شرایط حرکت به سمت بازآفرینی شهری است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نحوه اجرای نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد: پاک کردن صورت مسئله هم راهکار نیست. اینکه بخواهیم تنها به ساخت مسکن اکتفا کنیم؛ بلکه راهکار افزایش توان فنی و مالی ساکنان این بافت‌ها است.

آخوندی گفت: بازگشت به هویت و تمدن ایرانشهری در شهرهای ایران را باید دنبال کنیم و جان‌مایه اصلی بد مسکنی بازآفرینی شهری همین موضوع است.

همچنین در این مراسم شریف‌زاده رئیس صندوق توسعه ملی با بیان اینکه یکی از کارهای دولت تدبیر و امید متمرکز منابع بوده گفت: اهداف دولت در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، اشتغالزایی و ایجاد رونق در تولید است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه توانسته بر این پروژه‌های اجرایی نظارت کافی داشته باشد.

وی ادامه داد: معتقدم صندوق توسعه ملی باید در کنار پروژه‌ها باشد و ما به عنوان یک سرباز همیشه آماده به اجرای پروژه‌ها کمک می‌کنیم.

رئیس صندوق توسعه ملی ادامه داد: مردم باید لمس کنند که دولت در این شرایط اقتصادی در کنار مردم است و حمایت‌های مردم و مجلس را برخوردار هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز