خبرگزاری کار ایران

توافق ترکیه و روسیه درباره استفاده از روبل در تعاملات مالی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۳۵۸

مقامات روسیه از توافق رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه درباره استفاده از روبل در بخشی از تعاملات مالی دو کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا از سی ان ان، الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در پی دیدار روز گذشته رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه در سوچی، از توافق دو کشور بر پرداخت هزینه‌های صادرات گاز روسیه به ترکیه با روبل خبر داد.

نوواک گفت که بحث اکنون بر سر استفاده از پول ملی دو کشور در تجارت دوجانبه است و افزود که بخشی از اموال روسیه به روبل پرداخت خواهد شد و این مرحله تازه‌ای است که فرصت‌های تازه‌ای در پیش می‌گذارد.

وی افزود که پوتین و اردوغان درباره شکل‌گیری بلوک مالی مشترک توافق کرده‌اند که به شرکت‌های تجاری و گردشگران روسیه‌ای اجازه می‌دهد که در سفرهای خود به ترکیه از روبل استفاده کنند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، روز جمعه در سوچی به مدت 4 ساعت پشت درهای بسته با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، دیدار کرد.

در بیانیه مشترک صادرشده در پی دیدار، طرفین بر اهمیت روابط دو کشور و همکاری برای تحقق ثبات در منطقه و جهان تأکید کرده‌اند.

آنان همچنین بر ضرورت اجرای توافق‌نامه استانبول درباره انتقال غلات اوکراین تأکید کرده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه پیش از آغاز دیدارش با پوتین، گفت که «مذاکرات بسیار مهمی برای تقویت نقش ترکیه در منطقه» خواهد داشت.

وی ابراز اطمینان کرد که مذاکراتش با پوتین درباره سوریه «موجب آرامش در منطقه» خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نیز پیش از این دیدار گفت که اروپا باید از ترکیه بابت قطع نشدن صادرات گاز روسیه ممنون باشد.

وی گفت که حجم تجارت دو کشور در سال گذشته رشد 57 درصدی داشته و در دو ماه نخست امسال دو برابر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز