خبرگزاری کار ایران

محورهای هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۷۷

برنامه‌های اجرایی هفته صرفه جویی در آب برای سال 1401 برای اقدام هماهنگ شرکت های آب و فاضلاب و سازمان های مسئول در زمینه تامین و تولید آب از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا از شرکت آب و فاضلاب کشور، اول تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و طبق روال هر سال در این هفته شرکت‌های آب و فاضلاب به عنوان متولیان اصلی توزیع آب در شهرها و روستاها و همچنین سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی هر استان برای تبیین سیاست های کلی مصرف بهینه و مدیریت شرایط خشکسالی و کم آبی راهبردهای اصلی را در این زمینه تعریف می‌کنند.

بر همین اساس، دستورالعمل اجرایی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با محوریت #مصرف_هوشمند و نامگذاری روزهای این هفته برای وحدت رویه و جامعیت اقدامات شرکت‌های آب و فاضلاب نامگذاری شده است. روز نخست این هفته با نام "بهره‌وری، مدیریت تقاضا و اقتصاد آب"، روز دوم با نام "زنان، سبک زندگی، آموزه‌های دینی و تغییر رفتار مصرف آب" و سومین روز هفته تحت عنوان "مشارکت مردمی، یاری‌گری آب‌محور و توسعه پایدار" نامگذاری شده است.

برای روزهای دیگر این هفته عنوان‌های دیگری به ترتیب به نام "صنعت دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی  و استفاده بهینه از آب و پساب"، "رسانه، شفافیت اطلاعات و مطالبه‌گری مصرف بهینه آب"، " ارزش آب، انرژی و محیط زیست در پایداری سرزمین" و "عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و بهره‌وری حداکثری منابع آب شرب" تعیین شده است.

همچنین در این هفته قرار است رزمایش بزرگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با همکاری وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها اجرا شود که در این رزمایش با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ها و اقدامات لازم برای کاهش مصرف آب و برق در طول تابستان به صورت عملیاتی تمرین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز