خبرگزاری کار ایران

علی اصغر بیات:

سفره‌ی بازنشستگان خالی است/ تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست/ اعزام 106 هزار بازنشسته به سفرهای زیارتی

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۰۹

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور گفت: سفره‌ی بازنشستگان خالی است و دولت باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر بیات در هشتمین اردوی سیاحتی، فرهنگی و آموزشی اعضای هیات مدیره کانون‌های کارگری بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در جزیره کیش،اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عظیم مردم نهاد در ارتقاء سطح رفاه بیمه‌شدگان و بازنشستگان و تأمین آینده‌ای بهتر برای نیروی مولد و شاغل کشور نقش اساسی دارد و عامل تقویت امنیت و یکی از شاخصه‌های مهم و اساسی در توسعه پایدار کشور به شمار می‌رود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور افزود: سازمان تأمین اجتماعی عهده‌دار اجرای بخشی بسیار مهم از سیاست‌های کلان نظام در حوزه های مختلف بیمه‌ای و درمانی است. قطعا اتخاذ سیاست‌های منطبق بر واقعیات موجود و ارزیابی صحیح از شرایط کلان کشور می‌تواند بخش مهمی از اهداف این سازمان را که در نهایت رضایتمندی مخاطبان است، جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه مسئولیت هیات مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته کار بسیار مهم و سختی است، تصریح کرد: در دستورالعمل جدید، کانون‌های کارگران بازنشسته موظف هستند به بازماندگان خدمات بدهند.

بیات حل مشکلات بازنشستگان را اولویت اصلی این کانون دانست و ادامه داد: بازنشستگان نقشی در تضعیف و ناکارآمدی صندوق‌ها نداشتند و آنهائی که عوامل این موضوع بودند باید امروز پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: ناکارآمد جلوه دادن صندوق‌های بازنشستگی برای تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان اصلاً پذیرفتنی نیست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور درباره رشد شمار کانون‌های شهرستانی و استانی گفت: در حال حاضر 319 کانون شهرستانی و 28 کانون استانی داریم.

وجود  348 کانون کارگران بازنشسته  تامین اجتماعی در سطح کشور

وی ادامه داد: در کل کشور 348 کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی وجود دارد.

بیات درباره تعداد مراکزی که با بیمه آتیه‌سازان حافظ برای ارائه خدمات درمانی بیمه تکمیلی به بازنشستگان، قرارداد دارند، گفت: در حال حاضر 4827 مرکز در کل کشور وجود دارد. این در شرایطی است که در شروع کار 1165 مرکز طرف قرارداد بیشتر وجود نداشت.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی کشور افزود: اکنون 700 مکان برای ثبت نام بازنشستگان برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ وجود دارد. این در شرایطی است که در آغاز ارائه خدمات تنها 431 مکان برای ثبت‌نام از داوطلبان وجود داشت.

بیات با بیان اینکه ما ناچار که خدمات بیمه تکمیلی برای استفاده مستمری‌بگیران گسترش دهیم، گفت: شرایط بسیار بدی پیش از انعقاد قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ وجود داشت. بیماران ما ساعت‌ها پشت درب بیمارستان‌ها معطل می‌شدند و ارائه خدمات را مطالبه می‌کردند.

اعزام 106 هزار بازنشسته به سفرهای زیارتی

بیات با اینکه 106 هزار نفر در قالب طرح کرامت رضوی به سفرهای زیارتی فرستادیم، گفت: تاکنون 47 میلیارد تومان به این منظور هزینه شده تا رضایت بازنشستگان جلب شود.

وی با بیان پرداخت مرحله اول بسته حمایتی مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران، اظهار کرد: عده‌ای از بازنشستگان از پرداخت نشدن و واریز بسته‌های حمایتی گلایه دارند که در تلاش هستیم که هرچه سریع‌تر این بسته به حساب این عزیزان واریز شود.

این مقام مسئول درباره وام‌های بانکی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تاکنون 150 میلیارد براساس  سهمیه‌ای که در اختیار استان‌ها قرار داده شده بود، پرداخت شد.

بدهی 182 هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی

وی با اشاره به بدهی ۱۸۲ میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت می‌بایست هر ساله در بودجه  سنواتی خود بخشی از این بدهی را پرداخت کند که براساس این موضوع دولت سال گذشته مکلف به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی شد و امسال هم مجاب به پرداخت همین مقدار از بدهی خود شده است.

سفره ی بازنشستگان خالی است

بیات اظهار داشت: سفره‌ی بازنشستگان خالی است و دولت باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد چون امروز جنگ اقتصادی، جنگ سفره‌های خالی است

وی خاطرنشان کرد: سال آینده انتخابات سرنوشت‌سازی را پیش رو داریم و باید از این فرصت به احسن وجه استفاده کنیم.

 رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور ادامه داد: مجلس نهادی مردمی است و در سرنوشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران نقش قابل توجهی دارد.

بیات افزود: به هیچ عنوان با مجلس دهم روزگار خوشی را پشت سر نگذاشتیم و سال‌های سختی را شاهد بودیم.

وی از کانون‌های استان خواست تا سیستم حسابداری و گردش مالی و خدمات رفاهی گردشگری و وام‌های خود را تنظیم و ثبت کنند.

بیات خاطرنشان کرد: کانون عالی به حمایت کانون استان‌ها نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین نامه‌ها و پیگیری‌ها در کشور متعلق به کانون بازنشستگان استان مازندران است، گفت: حرمت و عزت شما بازنشستگان و مستمری‌بگیران اوجب واجبات و وظیفه‌ی ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز