خبرگزاری کار ایران

بدهی ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲۲ به آبفا/هزینه ۷ میلیارد تومانی نگهداشت بوستان جنگلی چیتگر

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۶۴

رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از پارک جنگلی چیتگر گفت که هزینه نگهداشت این فضا سالیانه ۷ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز محسن هاشمی رفسنجانی و مجید فراهانی رئیس و عضو شورای شهر تهران از پارک جنگی چیتگر در منطقه ۲۲ بازدید کردند. علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ و معاون خدمات شهری این منطقه در این بازدید میدانی اعضای شورای شهر را همراهی کردند.

پس از بازدید میدانی از نقاط مختلف پارک جنگلی چیتگر، محسن هاشمی در نشستی که به همین منظور برگزار شد، با بیان اینکه از نظر مدیریتی تسلط کامل بر پارک جنگلی چیتگر‌ وجود دارد، مشکل اصلی این پارک جنگلی را آب عنوان کرد.

به گفته وی؛ هزینه نگهداشت چیتگر سالانه ۷ میلیارد تومان است که امکان دارد هزینه های پنهان هم به آن اضافه شود، اما اولویت اصلی در هزینه ها باید پرداخت بدهی به سازمان آب و فاضلاب برای برقراری دوباره آب باشد. 

هاشمی پیشنهاد کرد که منطقه ۲۲ می‌تواند با قسط بندی بدهی خود را به آبفای تهران پرداخت کند. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سراسر دنیا برای آبیاری تحت فشار برنامه‌ریزی می کنند؛ اما کل فضای سبز ما دچار خلا برای آبیاری تحت فشار است. باید حرکت جهادی انجام دهیم، حتی درختان خیابان‌ها باید با آبیاری تحت فشار آبیاری شود. 

وی با بیان اینکه از کل فضای سبز تهران کمتر از ۱۰ درصد از آبیاری به شیوه تحت فشار است، اظهار کرد: ما در شهرداری مشکل گونه‌شناسی هم‌ داریم، در حالی که باید گونه‌هاییسایه زیاد و‌ مصرف آب کم کاشته شود.

به گزارش شهرنوشت، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد تا طرح آبیاری تحت فشار فضای سبز شهر تهران در کمیسیون مربوطه و پس از آن در صحن شورا بررسی شود. 

صفایی: بدهی ۱۴۰ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۲۲ به آبفا

در ادامه احسان صفایی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲، در این نشست با بیان اینکه احداث پارک جنگلی چیتگر در سال ۱۳۴۰ آغاز شد، گفت: مساحت این پارک در ابتدا یک هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و امروز ۸۴۰ هکتار است. 

وی قطع آب خام، شیوع آفت‌ها، نبود چارت سازمانی و فقدان تامین اعتبار برای نگهداشت و کارهای عمرانی را مهم‌ترین مشکلات پارک جنگلی چیتگر عنوان کرد و افزود: از سال ۱۳۹۲ با کاهش دبی آب خام مواجه شدیم که ۵۰۰ متر مکعب بود و از سال ۹۶ به طور کامل قطع شد. 

صفایی با اشاره به افت شدید آب سفره‌های زیرزمینی گفت: از ۸ چاه، ۳ چاه در پارک جنگلی چیتگر به طور کامل خشک شده است، اما بقیه چاه‌ها را احیا کردیم. 

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲، بدهی این منطقه به سازمان آب و فاضلاب تهران را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: از این مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مربوط به آب‌بها و بقیه آن حق انشعاب است. 

صفایی، تفاهم نامه برای انتقال پساب تصفیه‌خانه شهرک شهید باقری، احیای ۴ چاه آب، آبیاری قطره‌ای ۸۵ درصد فاز شرقی و ۳۰ درصد فاز غربی با آبیاری قطره‌ای آبیاری و مکاتبه با سازمان آب و فاضلاب را بخشی از اقدامات انجام شده برای پارک جنگلی چیتگر عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ کم آبی و قطع آبیاری و افزایش دما سبب شیوع آفات شد، گفت: کانون این آفات جنب اسب سواری و تپه هواکش است، اما با فعالیت‌های گیاه پزشکی ۶۰۰ اصله درخت آفت زده تیمار شدند. 

صفایی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در پارک جنگلی چیتگر را احداث دهکده مهربانی عنوان کرد و ادامه داد: این پارک به دلیل وجود سگ‌های ولگرد بسیار ناامن بود، اما با احداث این دهکده با همکاری سازمانی‌های مردم نهاد، سگ‌های ولگرد در این دهکده جمع‌آ‌وری می شوند و هم اکنون ۴۰۰ قلاده سگ در این دهکده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز