خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی تاکید کرد:

نباید جامعه پزشکی را به بهانه‌های مختلف بکوبیم/ پزشکان از قانون تمکین کنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۷۹۴

وزیر بهداشت گفت: جامعه محترم پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم و از پزشکان تقاضا دارم از قانون تمکین کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی در حاشیه چهل و چهارمین سال روز تاسیس اورژانس پیش‌بیمارستانی در جمع خبرنگاران گفت: در حال تلاش برای انجام کارهای استخدامی نیروهای جدید برای اورژانس هستیم و امیدواریم با انجام این اقدامات سه هزار نیروی جدید نیز به نیروهای اورژانس کشور اضافه شود تا کمبود کادر نیروی اورژانس کشور را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی اورژانس کشور و استفاده از روش‌های کنترل از راه دور و اتصال اورژانس به سامانه‌های هوشمند نیازمان را به نیروی انسانی به حداقل برسانیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می‌کنیم برای اولین بار تکنسین فوریت‌های پزشکی خانم را در کشور تربیت کنیم. مجوز این دوره‌ها صادر شده و اولین دوره آن برگزار خواهد شد.

وزیر بهداشت درباره تولید صددرصدی دارو در کشور ادامه داد: من بارها این مورد را گفته‌ام که با حمایت از تولید داخل و تشویق و ترغیب تولید کنندگان داخلی همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم اقدامات مناسبی را انجام دهیم از همین رو ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در این عرصه فعال کردیم و امیدوارم با انتقال دانش فنی از بیرون به شرکت‌های داروسازی بتوانیم این سه درصد را تا دو سال باقی مانده به دو درصد تقلیل داده و رقم ۹۷ درصد تولید دارو در داخل کشور را به ۹۹ درصد افزایش دهیم.

وی متذکر شد: همه کشورهای جهان نیز به‌طور صددرصد نمی‌توانند داروهای مورد نیاز را خود تولید کنند و اصلا مقرون به صرفه نیز نیست. ما برای داروی تولید داخل برای مصرف کشور در طول سال یک خط جدید با ظرفیت محدود با هزینه سنگین باید راه‌اندازی کنیم و مقرون به صرفه نیست مگر اینکه امکان صادرات به دیگر نقاط دنیا را پیدا کنیم و به شکل انبوه بتوانیم همه داروها را تولید کنیم. شرکت‌های دارویی نیز باید بتوانند استانداردهای ما را پاس کنند و در کد استانداردهای جهانی تلاش کند تا قدرت صادرات پیدا کنند و همچنین ضوابط و مقررات را رعایت کنند.

نمکی همچنین درباره مالیات پزشکان گفت: امیدوارم دیگر رسانه‌ها از من سوال مالیاتی نپرسند چراکه من نه مسئول مالیات کشور هستم، نه مالیات‌پرداز. خوشبختانه در طول عمرم هیچ کار خصوصی نداشتم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین کار ما باید این باشد که همه از قانون تمکین کنند. من همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کردم. همچنین از سوی دیگر بارها عرض کردم که جامعه محترم پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم. این جامعه پزشکی همان جامعه‌ای است که جنگ و دفاع مقدس را مدیریت کرد و همچنین در شرایط سیل و زلزله و دیگر سختی‌ها کنار مردم بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: من تردید ندارم که فرار مالیاتی همان‌طور که در خیلی از اقشار ممکن است باشد درصدی نیز در جامعه پزشکی وجود دارد. ما درصد عمده فعالیت پزشکی‌مان در بخش دولتی است و در پایان هر ماه به حساب دولت واریز می‌شود. در بخش‌خصوصی نیز ارقام نجومی که برخی می‌گویند نیست اما این‌طور هم نیست که بگوییم فرار مالیاتی هم نیست. ما از همکاران طبیب و کادر پزشکی تقاضا می‌کنیم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند. از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها نیز می‌خواهیم باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگین به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز