خبرگزاری کار ایران

فراهانی:

نابودی پارک چیتگر سرعت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۰۵۰

عضو شورای شهر تهران نسبت به سرعت گرفتن نابودی پارک چیتگر و لزوم حفظ این پارک جنگلی تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر در تذکری با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از پارک جنگلی چیتگر گفت: پارک جنگلی چیتگر با ۹۵۰ هکتار مساحت بزرگترین بوستان جنگلی استان تهران و در آغاز مسیر وزش باد از سمت غرب شهر تهران قرار گرفته که با بالا بردن مقدار اکسیژن هوای تهران ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

فراهانی افزود: نیمی از درختان پارک جنگلی را درختانی با گونه های سوزنی برگ و نیم دیگر را نیز گونه‌های متعدد درختان پهن برگ تشکیل می دهند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این بوستان مدت هاست از مشکلات مهم و متعددی رنج می برد، اظهار کرد: از سال ۸۸ هر ساله درختان آن در حال تحلیل و خشک شدن بوده است و با این روند دور نیست که به‌زودی صرفاً خاطره ای از درختان آن باقی بماند.

وی در ادامه افزود: از مهمترین دلایل این ویرانی را می توان به انسداد لوله آب ۴۰۰ اینچی و سپس ۵۰۰ اینچی دانست که محدوده غربی پارک را شامل می‌شود و عملاً هر دو بخش پاک را آبیاری می کرد.

فراهانی با تأکید بر شائبه آتش سوزی عمدی که در این پارک اتفاق افتاده، گفت: وقوع آتش سوزی های چند باره و متعدد در بخش های مختلف پایتخت طی ماه گذشته که شائبه عمدی بودن آن وجود دارد به این روند نابودی سرعت بخشیده و بیم آن می‌رود چنانچه فکر عاجل به حال معضل آبرسانی پارک و نیز دستگیری عوامل ایجاد حریق در پارک نگردد کل بوستان در خطر مرگ قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: به عنوان نماینده مردم تهران ضمن بازدید از این بوستان در چهارشنبه آخر همین هفته از خبرنگاران و اصحاب رسانه دعوت می کنم تا در این بازدید با عنایت به اهمیت حفظ میراث ماندگار و حیات بخش ۵۰ ساله پارک جنگلی چیتگر برای فرزندانمان و نسل‌های آینده در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور در خصوص موضوع مهم ضرورت توجه به بوستان جنگلی چیتگر و مصون نگه داشتن آن از خطرات آسیب ها و لزوم برقراری مجدد حق آبه این بوستان به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با اقدام به موقع موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی شهردار محترم تهران شاهد تضمین سرزندگی و شادابی برای سرمایه ملی و تفرجگاه فرامنطقه شهر تهران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز