خبرگزاری کار ایران

انتقاد عضو شورا از بی‌توجهی به حقوق شهروندان در مرمت معابر

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۹۰۹

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران گفت: متولیان آب، برق، گاز و امثال آن، بعضا اقدام به حفاری و کنده‌کاری در سطح معابر کرده اما پس از پایان عملیات‌شان، اقدام به مرمت و تعمیر معبر نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالروز هفدهم شهریورماه که یادآور زنان و مردان شجاعی‌ است، گفت: در این روز در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب زنان و مردانی در اقدامی شجاعانه در برابر ظلم و استبداد ایستادگی کردند.

وی همچنین با اشاره به قرارگرفتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: قیامی که به الگویی برای مبارزات آزادی‌خواهانه بدل شده و می‌توان از آن درس ایستادگی در برابر ظلم و ظالم گرفت و امیدوارم همه ما حسینی باشیم و توان ایستادگی در برابر ظلم را بیابیم.

وی در ادامه با تسلیت این ایام، از شهروندان و به‌خصوص عزاداران حسینی دعوت کرد تا به مساله مهم پسماند به‌جا مانده از ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها و تکایا توجه داشته باشند و گفت: عزاداران حسینی تا حد امکان، تلاش کنند تا به‌جای استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، از موارد تجزیه‌پذیر یا قابل شستشو استفاده کنند، چراکه پلاستیک معضلی جدی برای شهر و محیط‌زیست ماست.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در تذکری در مورد بی‌توجهی برخی از سازمان‌ها و نهادها نظیر اداره آب، اداره برق و حتی سایر ارگان‌های خدماتی به حقوق شهروندان اظهار داشت: طی یک ماه اخیر از چند نقطه از تهران، به‌ویژه از نقاط مرکزی شهر بازدید کرده و متوجه شدم که متولیان آب، برق، گاز و امثال آن، بعضا اقدام به حفاری و کنده‌کاری در سطح معابر کرده اما پس از پایان عملیات‌شان، اقدام به مرمت و تعمیر معبر نمی‌کنند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: در همین راستا لازم است شهرداری تهران، مشخصا معاونت مالی و اقتصادی، ضمن اهتمام و جدیت بیشتر در الزام دیگر دستگاه‌ها به بازسازی و مرمت معابر حفاری شده، تعامل مناطق با دستگاه‌های خدماتی را تسهیل کند و امکان تهاترهایی که منجر به آسایش شهروندان می‌شود را فراهم سازد. وی از دستگاه‌های مربوطه درخواست کرد که به منظور احترام به حقوق شهروندان، بلافاصله پس از اتمام عملیات نسبت به اصلاح معابر و بازگرداندن آن به حالت اولیه اقدام کنند.

نظری افزود: متاسفانه تعلل در این روند، سبب برخی از مشکلات نظیر تصادف و اخلال در رفت و آمد شهروندان شده و دشواری‌های زیادی را نیز برای معلولان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز