خبرگزاری کار ایران

نقش‌آفرینی دانشگاه نسل سوم در جامعه با سلامت دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: می‌خواهیم به عنوان یک دانشگاه نسل سوم برای ارایه خدمت در حوزه سلامت و محصولات متعدد و موثر دانش بنیان در جامعه نقش آفرینی کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی در چهارمین آیین یکپارچه دانش آموختگی که با حضور حدود ۲۲۰۰ نفر از مسئولان دانشگاه، دانش آموختگان و خانواده های آنان برگزار شد، گفت: جشن دانش آموختگی که به آن فارغ التحصیلی نیز گفته می شود، روزی به یاد ماندنی است؛ البته دانش فراغت ندارد و امری است مستمر و همیشگی که همه ما تا پایان عمر باید امر دانشجویی و کسب علم و مهارت را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال در آستانه ورود به دهه هفتم از عمر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستیم، دانشگاه پر افتخاری که در طی شش دهه فعالیت فوق العاده خود در سطح ملی و بین المللی توانسته است افتخارات زیادی را کسب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: از جمله این افتخارات می توان به تربیت حدود ۷۰ هزار نفر در رشته های علوم پزشکی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی اشاره کرد.

آقاجانی یادآور شد: از این ۷۰ هزار دانش آموخته، حدود ۱۵ هزار نفر دانش آموختگان دوره های دکتری حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و حدود ۱۰ هزار نفر، دانش آموختگان دوره های تخصصی و فوق تخصصی هستند.

وی اظهار داشت: آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد که حدود یک سوم متخصصین و فوق تخصص هایی که در وزارت بهداشت فعالیت می کنند دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: رد پای حضور موثر دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سراسر کشور قابل مشاهده است.

آقاجانی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه های جدید علوم پزشکی، دانشکده های مختلف، دپارتمان ها، بخش ها، بیمارستان ها و رشته های مختلف در سراسر کشور در دانشگاه های علوم پزشکی به دست فارغ التحصیلان این دانشگاه بنیاد نهاده شده است.

وی تاکید کرد: نقش این دانشگاه در سراسر کشور اعم از نظام سلامت، حوزه آموزش و پژوهش بسیار برجسته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در سیر دانشگاه ها، دانشگاه های نسل اول دانشگاه هایی هستند که صرفا برای تربیت دانشجویان تاسیس شده اند، دانشگاه های نسل دوم نیز به امر پژوهش و تولید دانش پرداخته اند.

آقاجانی درباره دانشگاه های نسل سوم و چهارم توضیح داد: این دانشگاه ها دانشگاه هایی کارآفرین و محصول محور و دانشگاه های نسل چهارم دانشگاه هایی هستند که با رفاه و مصالح اجتماعی گره خورده اند.

وی تاکید کرد: ما در آغاز دهه هفتم تاسیس این دانشگاه بزرگ افتخار داریم که علاوه بر موفقیت در حوزه های فعالیت دانشگاه های نسل اول و دوم، یعنی تربیت موفق دانشجو و تولیدات گسترده علمی، در حوزه دانشگاه های نسل سوم نیز با مراکز رشد متعدد و تولیدات موثر برای ارایه خدمت در حوزه سلامت و محصولات متعدد و موثر دانش بنیان در جامعه نقش آفرینی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این تولیدات دانش بنیان برای رشد تولید ملی و خود کفایی ملی نقش بزرگی دارند، گفت: در سال اخیر ارتقای عمده ای را در نظام های رتبه بندی بین المللی ثبت کردیم و جایگاه خودمان را در نظام های مختلف بین المللی به خوبی ارتقا دادیم.

آقاجانی افزود: فراموش نکنیم که این دستاوردهای بزرگ در چهار دهه اخیر در حوزه پزشکی توانسته است یک خودکفایی غرور آفرین را در حوزه پزشکی در کشور ایجاد کند.

وی یادآور شد: در گذشته بیماران کشورمان مجبور بودند برای گرفتن خدمت و حتی خدمات نه چندان پیچیده به کشورهای دیگر سفر کنند، اما امروز جامعه پزشکی ما و دانشگاه های علوم پزشکی ما افتخار دارند که پیچیده ترین و پیشرفته ترین خدمات پزشکی را در مرز دانش ارائه کنند و دیگر بیماری برای درمان نیازمند به سفر خارج از کشور نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این به دست نیامده است مگر با همت استادان، دانشجویان و همه دانش آموختگان دانشگاه های مختلف کشور.

آقاجانی خطاب به دانش آموختگان حاضر در جشن افزود: امروزشما با مدرکی در دست فارغ التحصیل می شوید، اما این آغاز یک دوره جدید در زندگی شماست، دوره ای که شما از دانش و مهارتی  که کسب کردید و اخلاق حرفه ای که در دانشگاه فرا گرفتید باید برای تسکین آلام بیماران و رشد وپیشرفت علمی به خوبی استفاده کنید.

وی درپایان با ابراز آرزوی موفقیت برای دانش آموختگان گفت: آرزو می کنم که شما را در مقاطع بعدی در همین دانشگاه ملاقات کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، دکتر محمود خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سخنانی از حکیم جرجانی، ابن سینا و ابوسعید ابوالخیر، بر لزوم اخلاق مداری، مسئولیت پذیری و نوع دوستی پزشکان تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهتمام دانشگاه برای هرچه باشکوه تر برگزارکردن این جشن، از مسئولان دانشگاه و کلیه کسانی که برای برگزاری این جشن تلاش کردند، تشکر کرد.

در بخش دیگری از این مراسم اسامی ۸۰۰ نفر از دانش آموختگان قرائت شد و دانش آموختگان توسط اساتید و مسئولان دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند. در پایان این مراسم با قرائت متن سوگندنامه توسط دانش آموختگان، مراسم تحلیف نیز انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز