خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی:

هزینه‌کرد مالیات باید شفاف باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۸۵

آئین گرامیداشت جامعه پزشکی و داروسازی در سازمان بیمه سلامت، با حضور طاهر موهبتی، رییس سازمان بیمه سلامت و محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی و انوشیروان محسن بندپی، استاندار تهران در ساختمان بیمه سلامت ایران، امروز 4 شهریور 1398 برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا ظفرقندی (رئیس سازمان نظام پزشکی) طی این مراسم گفت: سازمان نظام پزشکی از پرداخت مالیات و نصب کارت خوان استقبال می کند ولی خدشه دار شدن اعتماد مردم به جامعه پزشکی و هجمه عامدانه یا غیر عمد برخی ها به جامعه پزشکی، برای نظام سلامت و نهایتا مردم مضر خواهد بود.

ظفرقندی گفت: تیشه به جامعه پزشکی و خدشه دار شدن اعتماد پزشکان سلامتی مردم را به خطر می اندازد  هر روز یک هجمه ناجوانمردانه به جامعه پزشکی وارد  می شود؛ در جلسه مجلس نماینده مرکز پژوهش های مجلس آمارهایی را خودشان در زمینه فرار مالیاتی پزشکان که قبلا ۶۰۰۰ میلیارد گفته بود  را تکذیب کرده است. این اقدام حتی توسط آقای دکتر قاسمی در آن زمان انجام شد. خودشان بعدا این آمارها را تکذیب کردند ولی با همان آمارها تصمیمات برای جامعه پزشکی گرفتند.

او بیان کرد: ما از بحث مالیات استقبال می کنیم زیرا مالیات برای مردم و ساختن کشور است و ما از شفاف بودن مالیات و عدالت مالیات استقبال می کنیم. اما اگر مالیات را شفاف می خواهید باید شفاف آن را خرج کنید. مالیات باید به طور شفاف مشخص شود که در کجا خرج می شود و قانون مالیات برای همه صنوف باید اجرا شود.

او افزود: در صحنه سیاسی و اجتماعی مردم به معلمان و جامعه پزشکی اتکا می کنند و جامعه پزشکی سومین محل اعتماد و اتکا مردم است و اگر تیشه به اتکا مردم زده شود این امر کاری خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه اگر اعتماد مردم به جامعه پزشکی خدشه دار شود بیماران داروی پزشکان را مصرف نمی کنند، افزود: ما برای راحتی و رفاه حال مردم از نصب کارت خوان در مطب پزشکان استقبال می کنم.  برخی از افراد عامدانه هجمه به جامعه پزشکی وارد می کنند و عده ای دیگر غفلت کرده و ندانسته علیه جامعه پزشکی کارهایی می کنند و حرف هایی می زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز