خبرگزاری کار ایران

حفاظت از باغات و درختان مشجر اولویت کمیسیون محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۱۳۳

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در راستای حفظ و صیانت از باغات تهران ۴۵ هزار و ۷۱۰ پرونده در مناطق و هزار و ۵۰۱ پرونده در ستاد شهرداری در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صدر اعظم نوری در یکصد و شصتمین جلسه شورای شهر به ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پرداخت.

وی  با اشاره به تلاش این کمیسیون در دو سال اخیر نسبت به حل چالش های مربوط به این کمیسیون گفت: در این کمیسیون در ۴ محور سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و ایمنی فعالیت داشتیم. در ۱۷۰جلسه در قالب ۱۱۰ موضوع در دستور کار قرار گرفت و ۱۲۱ طرح و لایحه بررسی و به صحن شورای شهر ارائه شد.

نوری در ادامه اظهار داشت: این کمیسیون ۱۴۰ بازدید از مناطق، سازمان ها  و شرکت های شهرداری تهران و دستگاه های مرتبط با مأموریت های شهری انجام داد که هدف از این بازدیدها ارتقا جایگاه محیط زیست در شهرداری تهران بود. ماحصل این نگاه تبدیل مرکز محیط زیست شهرداری تهران به اداره کل محیط زیست و اهمیت یافتن این مسئله در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران بود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در ادامه به مسأله باغات اشاره کرد و گفت: در طی ۱۰ سال گذشته ۱۲۸ هکتار باغات و اراضی مشجر شهر تهران تبدیل به مراکز تجاری، اداری و مسکونی شده است. اما حفاظت و صیانت از باغات و اراضی مشجر دغدغه شهروندان تهرانی بود و این دغدغه به عنوان اولویت کمیسیون مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه با این رویکرد تلاش شد تا کمیسیون ماده ۷ با جدیت برای صیانت باغات تهران وارد عمل شود.

نوری در ادامه به بررسی پرونده باغات اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ و صیانت از باغات تهران ۴۵ هزار و ۷۱۰ پرونده در مناطق و هزار و ۵۰۱ پرونده در ستاد شهرداری در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. همچنین این کمیسیون عوارض ناشی از قطع درختان و جرایم آن را  به تملک باغات و فضای مشجر شهر تهران اختصاص داد. با این اقدام ۵۰ درصد این عوارض در سال ۹۷ و صد درصد این عوارض در سال ۹۸ به این منظور اختصاص یافته است که خروجی این موضوع تملک حدود ۷ باغ در شهر تهران است.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین در این دوره موضوع نظارت و پایش محصولات کشاورزی و نان و آب شهروندان تهرانی نیز در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز