خبرگزاری کار ایران

آیین گرامیداشت ده هزارمین پیوند اعضا در شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۴۲۲

آیین گرامیداشت ده هزارمین پیوند اعضا در شیراز با حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم ملک حسینی رییس هیات مدیره و موسس بیمارستان خیریه پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز، ایرج فاضل رییس جامعه جراحان ایران و یکی از بنیانگذاران پیوند اعضا در ایران، نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، هابرال رییس انجمن جهانی پیوند عضو،  ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری،  مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت و  اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر بهداشت و مقامات ارشد استان فارس حضور داشتند.

 سید علی ملک حسینی یکی از چهره‌های ماندگار پزشکی و پدر پیوند کبد ایران، در این مراسم گفت: برای اولین بار زمستان سال ۱۳۶۵ برای درمان مجروحین در عملیات کربلای ۵ به بیمارستان امام حسین(ع) در نزدیکی شلمچه رفتیم و با ایرج فاضل در آن بیمارستان آشنا شدم و در اسفندماه ۱۳۶۷ اولین پیوند کلیه در شیراز با موفقیت انجام شد.

وی افزود: بیش از ۳۰ سال است که با لطف خدا، کار فراوان و اعتقاد به کشور توانسته ایم پیوند عضو را در شیراز با موفقیت انجام دهیم و کسی تصور نمی‌کرد که شیراز روزی به بزرگترین مرکز پیوند عضو در دنیا تبدیل شود.

ثبت رکورد ۶۳۸ پیوند کبد در سال ۲۰۱۷ در شیراز استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در سال ۱۹۹۲ در انگلیس رکورد ۵۶۱ پیوند کبد در دنیا ثبت شد اما به لطف خدا در سال ۲۰۱۷ میلادی، توانستیم ۶۳۸ پیوند کبد را انجام دهیم و نام ایران را جاودانه کنیم.

ملک حسینی با اشاره به راه اندازی بیمارستان خیریه پیوند ابوعلی سینا و مشارکت گسترده خیرین در راه اندازی و توسعه این مرکز درمانی، گفت: باید این بیمارستان به الگوی تمام عیار تبدیل شود و شان و کرامت بالای بیمار باید در این بیمارستان حفظ شود.

بنا به اعلام وبدا، در این مجمووعه باید علم و تحقیق و دانش حرف اول را بزند و به دنبال این هستیم که دانشگاه ابوعلی سینا را در تراز اول بین المللی برسانیم و امیدواریم که این دانشگاه به یک دانشگاه جامع تبدیل شود که در کنار دانشکده پزشکی، دانشکده‌های سایر رشته‌ها مانند شیمی و مکانیک نیز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز