خبرگزاری کار ایران

پدر پیوند کبد ایران در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز؛

تلاقی ۲رویای بزرگ در مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۴۱۲

پدر پیوند کبد ایران، در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز، این موفقیت را در کنار فعالیت‌های مرکز خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا و انجام بیشترین پیوند کبد در دنیا، تلاقی دو رویای بزرگ خواند.

به گزارش ایلنا ، سید علی ملک حسینی در این آیین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: امروز شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم که توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کرده و همواره تلاش داریم بتوانیم این مرکز را به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.

وی افزود: نخستین پیوند کلیه، حدود ۳۴ سال پیش در شیراز، با حمایت‌های اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت‌های به دست آمده، کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم.

ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی‌های پیوند عضو، از ابتدا تاکنون، ادامه داد: در ابتدا جراحی‌های پیوند عضو، بیش از ۱۵ ساعت به طول می‌انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف، انجام موفقیت‌آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.

به گزارش وبدا، این چهره ماندگار کشور بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شدیم با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز، به ارمغان بیاوریم و با گذشت چند سال، اکنون بیش از ۱۰ هزار پیوند عضو در شیراز، به ثبت رسیده است که از این تعداد، پنج هزار و ۱۴۰ مورد، پیوند کبد بوده است.

وی افزود: اکنون علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها نیز در شیراز آموزش می‌بینند و مراکز پیوند عضو را در کشورهای خود راه‌اندازی می‌کنند.

ملک حسینی در ادامه از همدلی و مشارکت نیکوکاران عرصه سلامت، در ثمربخشی این موفقیت بزرگ قدردانی کرد و گفت: تمامی اقشار جامعه با اهدای کمک، در این مسیر ما را یاری کرده اند.

وی حمایت مسوولان را موجب تقویت این خدمت و کمک بیشتر به بیماران عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز