خبرگزاری کار ایران

وضعیت صاف و آرام در سواحل شمالی و جنوبی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۱۶۵

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛ طی چند روز آینده سواحل جنوبی و شمالی کشور از جوی آرام و همراه با وزش باد ملایم است.

به گزارش ایلنا، امیرحسین نقشینه کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: بعدازظهر امروز سه شنبه ارتفاعات البرز و غرب مازندران، نقاطی از استان آذربایجان غربی، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی و برای روز چهارشنبه هم در این مناطق به اضافه جنوب شرق استان بوشهر، این وضعیت جوی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعدازظهر روز های پنجشنبه و جمعه برای جنوب کرمان، نقاطی از هرمزگان و بوشهر و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های چهار محال و بختیاری،  کهکیلویه بویر احمد و غرب فارس رشد ابر را خواهیم داشت که می تواند رگبارهای پراکنده ای را حتی همراه با رعد و برق و وزش باد ایجاد کند.

نقشینه اظهار داشت: شنبه هفته آینده بیشتر مناطق ایران جوی آرام خواهد داشت و آسمانی آفتابی در سه روز آینده همراه با وزش باد شدید در نوار شرقی کشور به خصوص شرق منطقه زابل تداوم خواهد داشت و شرق استان‌های یزد، کرمان، نقاطی از خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی را وزش باد در بر خواهد گرفت و احتمال خیزش گرد و خاک برای این مناطق دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای تهران در پنج روز آینده آسمان تهران صاف و آفتابی خواهد بود و گاهی وزش باد را خواهد داشت. بیشنه دمای امروز تهران از ایستگاه هواشناسی مستقر در مهرآباد ۳۶ درجه و فردا و پس فردا ۳۴ درجه خواهد بود و کمینه دمای شمیرانات ۲۰ و مهرآباد ۲۴ درجه پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: خنک ترین مرکز کشور در صبح امروز سه شنبه فرودگاه اردبیل با دمای ۴ درجه بود و بیشینه دما در روز گذشته از مرکز اهواز با ۴۶ درجه گزارش شد که گرمترین منطقه کشور اعلام شده است.

نقشینه در خصوص پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت جوی سواحل شمالی و جنوب کشور برای امروز و چند روز آینده با توجه به تعطیلات پیش رو گفت: آب‌های سواحل در شمال کشور حداقل تا پایان هفته آرام همراه با وزش باد ملایم خواهد بود و سواحل دریای جنوب طی همین مدت آرام پیش بیینی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز