خبرگزاری کار ایران

با اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت؛

باند کلاهبرداری از اتباع خارجی منهدم شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۹۰

یک باند جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی منهدم شد.

به گزارش ایلنا، درپی ارجاع خبری درباره اخاذی و کلاهبرداری تلفنی از اتباع خارجی با عناوین و سمت‌های برخی از مسئولان دولتی و انتظامی، موضوع در سومین روز مرداد ماه امسال در دستور کار ماموران معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس پایتخت قرار گرفت و ماموران پس از انجام تحقیقات مقدماتی جمع آوری اطلاعات به دست آمده چهار عضو یک باند جعل و کلاهبرداری را که تحت پوشش یک موسسه اقدام به جعل و کلاهبرداری از اتباع خارجی کرده بودند، شناسایی کردند.

در جریان تحقیقات مشخص شد یکی از این متهمان کارمند اخراجی یکی از ادارات دولتی بود که به همراه یک متهم سابقه‌دار در این خصوص که پیش از این نیز به جرم قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب بود، در منطقه شهرک ولیعصر(عج) ساکن شده که بلافاصله اقدامات اولیه انجام شده و این افراد در عملیاتی پلیسی دستگیر و برای تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

متهمان در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشتند با خرید سیم کارت‌های ثبت نشده و افتتاح حساب‌های بانکی با اسناد و مدارک جعلی، اقدام به کلاهبرداری از اتباع خارجی به‌وسیله پیامک کرده‌اند.

در ادامه با هماهنگی‌های انجام شده دو همدست دیگر این متهمان نیز شناسایی و دستگیر شدند که در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقادیر متنابهی مواد روانگردان، ترازوی توزین موادمخدر، تعدادی اسناد جعلی همچون، گذرنامه، سند منزل، خودرو و ... کشف شد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد با توجه به جزییات پرونده این متهمان و شناسایی شکات و مالباختگان، براساس دستور مرجع قضایی تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز