خبرگزاری کار ایران

۱۲ ساعت جابجایی در برنامه بازگشت حجاج

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۵۷۳

درنشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به ۱۲ساعت جابجایی دربرنامه بازگشت حجاج، اعلام شد: عملیات بازگشت زائران کشورمان از عربستان با بکارگیری ۸ فروند هواپیمای شرکت ایران ایر(هما) درحال انجام است.

به گزارش ایلنا، دراین نشست که به ریاست نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه برگزار شد کاپیتان حسن قاسمی مدیرعملیات پرواز حج شرکت ایران ایراز عملیات بازگشت حجاج  گزارشی ارائه کرد و گفت: بدلیل تغییر در برنامه پروازها  که ناشی ازعملکرد طرف سعودی بوده است جدول پروازها با ۱۲ ساعت تاخیرانجام می شود و با برنامه ریزی صورت گرفته از فردا (دوشنبه) به حالت قبل و عادی بازمی گردد.

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران عملیات هوایی بازگشت حجاج تاکید کرد که اطلاع سانی لازم به کاروان ها صورت گیرد تا به اطلاع مستقبلین از حجاج برسد و زائران در زمان مناسب به فرودگاه اعزام شوند.

در این جلسه همچنین اعلام شد که باهماهنگی های صورت گرفته برای نخستین بار بیش از  سی نفر از زائرانی که بدلیل شرایط بیماری و وضعیت روحی و روانی شان باید به ایران منتقل می شدند با شش همراه با اولین پرواز از فرودگاه جده به ایران انتقال یافتند.

آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج وزیارت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموعا تا دیشب با ۲۸ پرواز از دو فرودگاه مدینه و جده ۶۷۹۹ زائر به ایران انتقال  یافته اند، افزود: دو پرواز هم امروز انجام شده و تعداد زائران انتقال یافته به کشوربه حدود ۷۳۰۰ نفر رسید.

وی گفت: امشب درمکه حدود ۶۹ هزار زائر در هتل ها اسکان دارند.

وی همچنین آماری از پخت نان و طبخ غذا در آشپزخانه های مرکزی در مکه ومدینه ارائه کرد و گفت: نقل ترددی در داخل مکه نیز با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس و ده دستگاه مینی بوس در حال جابجایی زائران بین هتل های محل اقامت و مسجد الحرام است.

این جلسه با گزارش محمد تقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت درباره خدمات ارائه شده به زائران بیت الله الحرام در مکه، مدینه ومشاعر ادامه یافت.

وی با ارائه آماری از زائران بستری در بیمارستان های سعودی و بیمارستان ایران در مکه، تعداد زائران فوت شده در مدینه و مکه را تاکنون ۱۳ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ده نفر مرد و سه نفر زن هستند.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که شرایط  زائران نسبت به سال های قبل بسیاربهتر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در پایان این جلسه با اشاره به بازدیدهای اخیر خود و رئیس سازمان حج وزیارت از چند هتل محل اسکان زائران ایرانی تصریح کرد: ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به زائران باید انجام شود و درادامه این سفر معنوی،  کارها به نحوی پیگیری گردد که حجاج با خاطره ای خوش به کشور بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز