خبرگزاری کار ایران

تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و افراد دارای ظرفیت عضویت در هیات‌های امنا

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۶۳

نماینده وزیربهداشت و دبیر هیات های امنا و شوراها گفت: تمرکز زدایی و استقلال در تصمیم گیری های محیطی و منطقه ای بر پایه مشارکت اعضای هیأت امنا، موجب تسهیل در خدمت رسانی و توسعه و ارتقای مؤسسات خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی ناصحی، در نشست مشترک هیات های امنای کلان منطقه ٨ که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه ها در کشور بخشی از حاکمیت محسوب می شوند، اظهار کرد: انتظار است، هیاتهای امنای دانشگاه ها به عنوان بالاترین رکن قانونی و سیاست گذار، با استفاده از همه نخبگان به ویژه نخبگان حوزه سلامت، موجب تقویت و توسعه منابع انسانی فرهیخته، ارتقای شاخص های سلامت، تولید ثروت و دسترسی به ارائه خدمات بخش در تراز کشورهای توسعه یافته به آحاد مردم، شوند. 

وی افزود: استقلال دانشگاه ها رکن مهم در آموزش عالی در مقام پاسخگویی و دارای توان مدیریت بوده و فلسفه وجودی هیات های امنا، ایجاد مرجع قانون گذار در رأس هرم سازمانی برای اداره سلامت کشور است.

ناصحی تصریح کرد: تمرکز زدایی و استقلال در تصمیم گیری های محیطی و منطقه ای بر پایه مشارکت اعضای هیأت امنا، موجب تسهیل در خدمت رسانی و توسعه و ارتقای مؤسسات خواهد شد.

نماینده وزیربهداشت و دبیر هیات های امنا و شوراها بیان کرد: در نگرش جدید تشکیلات مرکزی هیاتهای امنای وزارت بهداشت، تقویت و اصلاح روند انتخاب اعضای هیات امنا و تکیه بر نقش آکادمیک و توانمند سازی و اجرایی ایشان، فراهم نمودن ساز و کارهای نظارت و پایش مصوبات و میزان مشارکتها مدنظر است.

وی، تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و افراد دارای ظرفیت عضویت در هیات های امنا، توانمندسازی اعضای هیات های امنا در حیطه های مسئولیت های قانونی محوله، اصلاح و تغییرات حسب نیاز در تشکیلات دبیرخانه مرکزی هیات های امنا و نیز دبیرخانه های هیات امنای دانشگاه ها و باز تعریف شرح وظایف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر اعضای هیات های امناء با دانشگاه ها، برگزاری نشست های سراسری هیات های امناء و تغییر رویکرد استانی شدن و حرکت به سوی استقلال هیات امناء هر موسسه، بازبینی روندهای تصویب بودجه، تعیین حسابرس، مدیرمالی و اخذ عملکرد فعالیتها و تسریع در دستیابی به وضعیت مطلوب با مدیریت و برگزاری منظم جلسات در طول سال، تقویت کمیسیونهای تخصصی برای بررسی موضوعات مطروحه در جلسات که بازوی مشورتی و کارشناسی هیات امنا هستند را از جمله اهداف دبیرخانه مرکزی هیاتهای امنای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اولویت های برنامه ریزی بیان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز