خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی آموزش و پرورش:

تلاش برای به صفر رساندن معوقات آموزش و پرورش/ پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۶۵

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم تا قبل از مهر۹۸، اقدام مؤثری برای پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی عسکری در گردهمایی مشترک رابطان امور مجلس ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و حوزه ستادی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: سند تحول بر اساس آموزه‌های دینی خط سیری را به ما نشان می‌دهد که همان فلسفه آموزش و پرورش است.

وی افزود: تحولی که قرار است انجام شود از نوع  مادی نیست بلکه  تحولی از نوع بنیادین دینی و معرفتی و مبتنی بر فلسفه آموزش و پرورش است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش‌ها برای به صفر رساندن معوقات ادامه دارد، آنچه برای ما مهم است، ابتدا سند تحول و سپس رتبه‌بندی معلمان است.

وی افزود: با تلاش نمایندگان مجلس ردیف حقوقی برای نظام رتبه‌بندی مشخص شد و تلاش می‌کنیم تا قبل از مهر۹۸ اقدام مؤثری در پرداخت معوقات و مطالبات صورت بگیرد  اما در دراز مدت نیازمند مجلسی هستیم تا قوانین لازمه را مصوب کنند تا شاهد انباشت مطالبات نباشیم.

وی ادامه داد: مجلس هم قانون‌گذاری و هم کار نظارت را انجام می‌دهد لذا در بعد نظارت باید رسیدگی کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس اظهارکرد: در بسیاری از زمینه ها مجلس همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارد لذا هر پیشنهادی به مجلس ارائه شود برای تصویبش تلاش می کند.

وی اذعان کرد: بخشنامه تعامل براساس دستورالعمل معاون پارلمانی رئیس جمهور تهیه و تدوین شده تا به زودی به مراجع ذی‌ربط ارسال  شود.

او بر ضرورت تجمیع مکاتبات بین آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: تمام مکاتبات انجام شده مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد تا مکاتبات غیر ضابطه‌مند مشخص شود.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: در حال احصای برخی امور هستیم از جمله امور مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان، سرپرست وزارت آموزش و پرورش خواهان واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب معلمان است و معتقداست هر استان باید مجتمعی داشته باشد.

وی گفت: استان ها باید روی املاک متمرکز شوند و درآمدهای پایدار ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز