خبرگزاری کار ایران

غلامحسین مهرعلیان مطرح کرد:

عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۵۳

مدیرکل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تاکید کرد که عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین مهرعلیان امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بررسی وضعیت دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تهیه و تأمین دارویی این استان در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، افزود: معدود موارد محدودیت نیز در حوزه کشوری است.

مدیرکل اداره دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو یادآور شد: عدم وجود داروی برند در کشور، کمبود دارویی محسوب نمی‌شود. در کل وضعیت خوبی در حوزه دارو و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز و داروخانه‌ها وجود دارد و مردم استان فارس اطمینان داشته باشند، تا پایان سال هیچ کمبودی در زمینه دارو و درمان وجود ندارد.

این مقام مسؤول یادآورشد: بیماران به راحتی می‌توانند داروهای تجویز شده خود را تهیه کنند و نیازی به ذخیره دارو در منازل نیست، زیرا خطرات زیادی برای سلامتی خانواده و اتلاف منابع کشور و منابع مالی افراد دارد و همه برنامه ریزی‌ها طبق روال پیش بینی و تأمین شده است.

نشست هم اندیشی بررسی وضعیت دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، برگزار شد.

مهدی یوسفی رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بازدیدهایی سرزده نیز از مراکز دارویی شیراز داشت و هدف از این بازدیدها را ارزیابی وضعیت تأمین و تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی و داروی بیماران در مراکز درمانی بیان کرد.

یوسفی با اشاره به پایش روند ارائه خدمات و میزان رضایتمندی بیماران از دریافت خدمات در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید سرزده گفت: در بازدید از مراکز و نشست مشترک با مسؤولان دانشگاه، نگاه ویژه ای به تجربه و سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تهیه و تأمین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی شده است.

وی بررسی اجرای سیاست‌های راهبردی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، آشنایی با وضعیت موجود و تجارب دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از دیگر اهداف سفر تیم نظارتی وزارت بهداشت دانست.

یوسفی افزود: گزارش سفر شیراز و بررسی وضعیت دارویی و تجهیزات پزشکی به وزیر بهداشت ارائه می‌شود تا در صورت نیاز از سوی وزیر برای سیاست گذاری کلی کشور ابلاغ شود.

این مقام مسؤول در وزارت بهداشت ادامه داد: در بازدید از چند مرکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با توجه به اولویت‌های دانشگاه، پیشگیری‌های مناسب در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده است.

رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تاکید کرد: در شرایط موجود در کشور، ترویج فرهنگ مصرف درست دارو، تجویز منطقی دارو و استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی ضرورت دارد.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در حاشیه این نشست گفت: بازدید میدانی از دو بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام و وضعیت انبار تجهیزات و همکاری شرکت‌های پخش مورد بررس، قرار گرفت، مطالبات و معوقه‌های شرکت‌های دارویی نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

سید حسین صفوی افزود: وضعیت برنامه‌ریزی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جهات تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی مناسب است و فهرست کالای استراتژیک آماده شده است و برنامه ویژه ای برای اقلام مورد حساسیت وجود دارد، البته به طور کلی، کارها و فعالیت‌ها به دلیل مطالبات شرکت‌ها، معوقه‌ها و تأخیر بیمه‌ها به سختی پیش می‌رود.

صفوی ادامه داد: با توجه به دریافت اطلاعات، گزارش‌ها و بازدیدهای میدانی انجام شده، مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جزو مدیریت‌های موفق در سطح کشور به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بر تجویز و مصرف منطقی دارو و نظارت بر شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

علی بهادر با اشاره به فعالیت اثربخش مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود این مرکز، کمبودهای احتمالی در حوزه‌های مختلف در مراکز درمانی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با مدیریت در کنترل هزینه‌ها، تجویز منطقی دارو و خدمات پاراکلینیکی، توانسته نتایج خوبی به دست آورد.

بهادر، با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، بر همدلی و همکاری تمامی مسؤولان به ویژه دست اندرکاران حوزه سلامت برای ارتقای سطح سلامت جامعه و پیشرفت کشور تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در این نشست هم اندیشی، ضمن معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه در تهیه و تأمین دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ روند ارائه خدمات مراکز درمانی و برخی اعمال جراحی به ویژه پیوند، تجویز منطقی دارو و خدمات پاراکلینیکی را به تیم نظارتی معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز