خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم برگزار شد؛

رونمایی از استندآپ کمدی وزارت علوم با موضوع اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۶۲۸

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: امروزه تعامل خوبی بین وزارت‌علوم، سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای ورود عالمانه به بحث آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری در حاشیه آیین رونمایی از دو دستاورد هنری این معاونت در زمینه «تولید مجموعه پویانمایی» و «تولید مجموعه استندآپ کمدی» با محوریت موضوعی اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: چند سال گذشته با ورود دانشجویان دانشگاه‌ها و اهتمام نهادهایی همچون سازمان اجتماعی وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر، شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در مبحث مواد مخدر بوده‌ایم.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان نیز درزمینهٔ ارائه خدمات مشاوره ای و راه اندازی کانون‌های دانشگاهی فعالیت قابل توجهی را در دانشگاه‌ها داشته است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز در چارچوب وظایف و مأموریت های خود با رویکرد پیشگیرانه اقدامات مؤثری داشته است که تولید همین مجموعه های هنری که با مشارکت عناصر دانشگاهی صورت گرفته از جمله آنهاست.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به زمینه های موجود و نیز ظرفیت نهادها و مجموعه های فرهنگی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله گروه های دانشجویی، بتوان در راستای افزایش تعاملات با سازمان های مسؤل در این زمینه نسبت به کاهش اثرات سوء آسیب های اجتماعی در محیط های دانشگاهی گام برداشت.

در ادامه رضا محبوبی، معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با تقدیر از تلاش‌ها و اهتمام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: هم معاونت فرهنگی و اجتماعی و هم سازمان امور دانشجویان، راهکارهای موفقی در کنترل و کاهش آسیب اجتماعی در دانشگاه‌ها ارائه کرده‌اند و ما معتقد هستیم که وزارت علوم باید پیش‌قراول جریان پیشگیری در دانشگاه‌ها باشد و مداخلات پیشگیرانه‌ای را در جامعه دانشگاهی به انجام رساند. بنابر این ما بیشتر منتظر شیوه‌های نو و خلاقانه در مداخلات پیشگیرانه هستیم.

سردار محمد مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نیز ضمن در سخنانی با تشکر از تلاش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌ها باید متناسب با سطح تهدیدات، برنامه‌ریزی و اجرا شود زیرا در غیر این صورت تبعات خطرناکی خواهد داشت. خوشبختانه وزارت علوم، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مؤثری در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد که یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها می‌تواند برگزاری جشنواره‌هایی در این خصوص باشد که تولید محتوای پیشگیرانه را در سطح جامعه توسعه دهد. مشاوران پلیس آمادگی لازم جهت ارائه مشورت به دانشجویان در دانشگاه‌ها و فعال‌سازی ذهن دانشجویان نسبت به خطرات دارند.

وی همفکری و حمایت از مجموعه‌های هنری که بتواند قدرت "نه‌گفتن" را به دانشجویان آموزش دهد، را از جمله اقداماتی دانست که نیروی انتظامی می‌تواند در آن با حوزه فرهنگی و اجتماعی وزارت‌علوم همکاری کند.

در پایان این نشست از مجموعه ۱۵ قسمتی استندآپ کمدی با عنوان «آسیب‌های خوردنی» و نیز مجموعه ۱۵ قسمتی پویانمایی تحت عنوان «حکایات کشیدنی» که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جامعه هنری دانشگاهی تولید شده، رونمایی شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مجموعه استندآپ کمدی آسیب‌های خوردنی به کارگردانی افشین جعفری‌خواه و محمدامین فروزش و مجموعه حکایات کشیدنی به تهیه‌کنندگی مهرداد محتشمی و کارگردانی آیت نادری تولید و آماده عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز