خبرگزاری کار ایران

سید جواد حسینی خبر داد:

دانشجو معلمان مشمول دریافت حداقل حقوق می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۶۶

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشجو معلمان وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال مشمول دریافت حداقل حقوق شده و احکام حقوقی آنها به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی امروز سه شنبه اظهار داشت: موضوع تعیین حقوق دانشجو معلمان در سال ۱۳۹۸ با توجه به تغییراتی که در شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت ایجاد شده بود، در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار داشت و این وزارت موضوع را از مبادی مختلف مورد پیگیری قرار دادیم تا به نتیجه نهایی رسید و از این پس دانشجو معلمان مشمول دریافت حداقل حقوق می‌شوند.

وی ادامه داد: حقوق دانشجو معلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود. این قانون به دلیل آن‌که هم‌عرض قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط خاصی را برای تعیین حقوق دانشجو معلمان پیش‌بینی کرده است، باید در شرایط خاص و تعاریف خاص خود مورد بررسی و اقدام قرار می‌گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان از بدو پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به استخدام رسمی آزمایشی درآمده‌اند و کارمند محسوب می‌شوند، اظهار کرد: به همین علت این دانشجویان باید از تمام شرایط مندرج در مصوبه افزایش حقوق بهره‌مند شوند. لذا وزارت آموزش و پرورش تسری این شرایط را مورد پیگیری قرار داد.

وی افزود: در یک مرحله، پس از اعمال ۱۸ درصد افزایش سالانه و متناسب با ماده (۶) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، مابه التفاوت افزایش حقوق تا سقف ۴۴۰ هزار تومان در احکام حقوق دانشجو معلمان اعمال شد و پس از آن با پیگیری‌های به عمل آمده، زمینه تسری اعمال حداقل حقوق نیز برای این عزیزان فراهم شده است. براین اساس دانشجو معلمان وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال مشمول دریافت حداقل حقوق شده و احکام حقوقی آنان به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

حسینی در پایان از همکاران جوان وزارت آموزش و پرورش خواست با جدیت به امر تحصیل خود ادامه دهند و اطمینان داشته باشند همکاران آنان هر اقدامی را برای بهره‌برداری از حقوق قانونی آنان به انجام خواهند رساند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش همچنین در آیین معارفه سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم رئیس سابق این مرکز، حراست را چشم بینای سازمان و نظام دانست که مخلص‌ترین و نجیب‌ترین نیروها در آن خدمت می‌کنند و تأکید کرد: امنیت فرهنگی باید جایگزین فرهنگ امنیتی شود.

سید جواد حسینی امروز سه شنبه در آیین معارفه جلال دلقندی سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم مظفر مظاهری رئیس سابق این مرکز که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: حراست خوب از سطحی نگری، کمیت گرایی، سیاست زدگی جلوگیری می‌کند.

وی گفت: کار حراست‌ها به‌صورت فعالیت اداری نیست؛ زیرا بنابر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن باید انجام وظیفه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است، اظهار کرد: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است؛ لذا در آموزش و پرورش صیانت از یک میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد.

وی اظهار کرد: حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود، می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

وی شفافیت را از جمله وظایف دیگر حراست دانست و عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

حسینی خاطرنشان کرد: انقلاب ما بیشتر از اینکه نظامی باشد انقلاب فرهنگی است و امروز نیز باید امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیتی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

سرپرست جدید مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم، اظهار کرد: سیاست ما در حراست، معلم و دانش آموزان تمام ساحتی است؛ بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

جلال دلقندی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

دلقندی خاطرنشان کرد: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

سرپرست حراست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد؛ در غیر این صورت حتماً نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.

ابتدای این جلسه سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر از تلاش‌های مظاهری رئیس سابق مرکز حراست، وی را فردی مخلص، تلاشگر و موفق دانست. حسینی سرپرست جدید این مرکز را نیز فردی مجرب و دارای سوابق موفقیت‌آمیز مدیریتی معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز