خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

سازمان مدیریت بحران تهران به تنهایی مسئول تمام بحران‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۵۶

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جلسه مجمع سالیانه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سازمان مدیریت بحران شهر تهران ماموریت هایی را برعهده دارد که باید در حد ماموریت های خود گام بردارد و این سازمان به تنهایی مسئول تمام بحران های شهر تهران نیست.

به گزارش ایلنا، صدراعظم نوری در نشست هیات امناء سازمان مدیریت بحران تهران با اشاره به ماموریت های این سازمان افزود: بر اساس قانون وقتی بحرانی رخ می دهد دستگاه های مختلفی مسئولیت دارند و نباید شهرداری تهران به تنهایی و بجای دستگاه های حاکمیتی این مسوولیت ها را برعهده بگیرد و ایفای نقش کند. 

نوری تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران باید بر اساس مامورییت های اصلی خود  به 

به دنبال ایجاد ساختارها باشد و آنچه را که در زمان قبل و بعد از بحران می تواند در حوزه های پیشگیری و آموزش موثر باشد اطلاع رسانی کند و در زمان بحران هم بر اساس ماموریت ها و مسوولیت های خود ایفای وظیفه کند و آن وظایف و ماموریت ها را به خوبی انجام دهد.

نوری همچنین از اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران شهر تهران در سال 97 قدردانی و ابراز امیدواری کرد در سال 98 شاهد اقدامات موثر بیشتری باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه همچنین کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات هیات امناء سازمان افزود: تشکیل این جلسات موجب نزدیک شدن نقطه نظرات می شود که در نهایت موجب ارتقای جایگاه و عملکرد سازمان خواهد شد. 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون در زمان وقوع بحران در تهران چنانچه حدود 300 نفر تحت ثاثیر قرار گیرند مسوولیت مدیریت بحران با سازمان مدیریت بحران تهران خواهد بود  و اگر این میزان به بالای 300 نفر در تهران برسد مدیریت بحران زیر نظر سازمان مدیریت بحران کشور انجام خواهد شد. 

کرمی محمدی تصریح کرد: در عین حال در حوزه مدیریت بحران وظایفی به شهرداری تهران محول شده است که نقش کشوری دارد از جمله ریاست شورای هماهنگی مدیریت بحران  که 14 کارگروه تخصصی از ارگان های دولتی، نظامی و شهری در آن عضو هستند و جلسات آن در سطح بالای مدیران به طور مرتب برگزار می شود و با توجه به  هماهنگی های مناسب بوجود آمده میان اعضای این شورا  نتیجه این هماهنگی ها به سایر استان ها در کشور نیز تعمیم می یابد.  بنابراین یک حرکت زیربنایی و پایه ای با هماهنگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران انجام شده است که از تداخل وظایف جلوگیری خواهد کرد.

در ادامه این جلسه، گزارش خلاصه عملکرد سازمان در حوزه های آمادگی ، پیشگیری ، آموزش، هماهنگی و برنامه ریزی و مالی، اداری و پشتیبانی در سال 97 و استماع گزارش بازرس قانونی و حسابرس و تصویب برنامه و بودجه سازمان در سال 98 ارائه شد.

گفتنی است جلسه هیات امنا (مجمع سالیانه) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، نماینده شهردار تهران در مجامع و شورای سازمان ها و شرکت ها، رئیس، معاونان و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سایر اعضای این مجمع برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز