خبرگزاری کار ایران

سرهنگ یوسف‌وند خبر داد:

سارقان زورگیر حرفه‌ای شهرری در دام پلیس

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۶۹

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری سارقان زورگیر حرفه‌ای با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه "کرم یوسف وند" در توضیح این خبر بیان داشت: با وقوع چند فقره زورگیری تحت پوشش مسافر و راننده از اواخر سال گذشته کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: اکثراً بانوانی که به پایگاه نهم پلیس آگاهی برای اعلام شکایت مراجعه کرده بودند بانوانی جوان بودند که در اظهارات مشابهی عنوان داشتند: برای رسیدن به مقصدی سوار یک‌دستگاه خودروی سواری پراید که یک خانم نیز به‌عنوان مسافر جلوی خودرو نشسته بود، شدیم پس از طی مسافتی یک مرد جوان نیز سوار خودرو شد و بعد از طی مسافتی در محل خلوتی مرد مسافر همراه سایر همدستانش ناگهان با سلاح سرد به سمت ما حمله‌ور و با تهدید و ایراد ضرب و جرح اموالی مانند: طلاجات، وجه نقد و گوشی موبایل را سرقت و متواری شده اند.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکیان و کسب اطلاعات بدست آمده و با بررسی‌های میدانی موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای بنام فریدون ۳۰ ساله شدند. فریدون دارای سوابق متعدد کیفری بود و با هماهنگی بازپرس شعبه چهارم شهر ری، مخفیگاه وی در یکی از شهرستان‌های جنوبی تهران مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اواخر خردادماه سال‌جاری طی یک عملیات پلیسی فریدون در مخفیگاهش دستگیر و در همان لحظات اولیه به سرقت‌های انجام شده معترف شد و اظهار کرد: به همراه همدستانم به نام‌های الناز و فرشاد اقدام به سرقت از زنان می‌کردیم.

سرهنگ یوسف‌وند افزود: به دنبال اظهارت فریدون بلافاصله هر دو همدست وی در مخفیگاهشان دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه سارقان، تعدادی از اموال مسروقه از قبیل: النگوی قیچی شده، طلاجات، وجه نقد، گوشی موبایل، ساعت مچی و قمه و چاقو کشف شد.

این مقام انتظامی در خصوص تحقیقات از سرکرده باند، گفت: سرکرده باند (فریدون) نیز در این رابطه به کارآگاهان اظهار داشت: بیشتر سوژه هایمان بانوان جوان بودند که اغلب در ساعات خلوت روز و شب‌ها و در مسیر‌های فرعی و خلوت آن‌ها را سوار می‌کردیم. الناز به عنوان مسافر روی صندلی جلوی خودروام می‌نشست و فرشاد نیز پس از مدتی سوار خودرو و در صندلی عقب خودرو می‌نشست. سوژه‌ها با دیدن الناز اعتماد کرده و سوار خودرو می‌شدند و پس از طی مسافت کوتاهی در مکان خلوتی با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت اموال آنان می‌کردیدم و در صورت مقاومت، آنان را مورد ضرب و جرح قرار می‌دادیم. پس از اجرای نقشه مان متواری می‌شدیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی و مصرف مواد مخدر می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح هر سه متهم به سرقت زورگیری از شهروندان و شناسایی بیش از ۲۰ نفر از شاکیان، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ یوسف وند در پایان خاطر نشان کرد: شهروندانی که بدین شیوه از آنان سرقت شده است، برای تشکیل پرونده مقدماتی به آدرس شهرری میدان هادی ساعی خیابان آستانه پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز اینگونه سرقت ها، شهروندان می‌توانند از وسائط نقلیه عمومی و ... استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز