خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده الهیات در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تدریس علم الهیات در حوزه‌های فیزیک، نجوم، ریاضی و پزشکی

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۵۹۶

رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: در چهار حوزه فیزیک، نجوم، ریاضی و پزشکی تدریس علم الهیات را داریم.

احمد باقری (رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: شهید باهنر، شهید مفتح، شهید بهشتی و شهید مطهری سرلوحه گفتار و رفتار وحدت میان حوزه و دانشگاه بودند. خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی نیز این همت تقویت شد و دانشکده الهیات هم قلبا و هم عملا در تلاش تحقق این امر بوده است.

باقری ادامه داد:‌ با توجه به اموری که بر عهده دانشکده الهیات است، در رشته‌های علوم انسانی زمینه وحدت بیشتری وجود دارد و امروز دانشکده الهیات از اساتیدی بهره‌مند است که هم در حوزه و هم در دانشگاه درس خوانده‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه طلاب حوزه علمیه در دانشگاه ما در حال تحصیل و تربیت هستند. تقریبا می‌توان گفت تعاملی که ما در دانشکده الهیات با حوزه داریم در تحقق وحدت موثرتر بوده است.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران درباره گفتگو میان ادیان گفت: دانشکده الهیات دانشگاه تهران تجلی آن است. در دانشکده الهیات گروه فقه شافعی و بحث تدریس ادیان را داریم، لذا دانشکده الهیات اولین و موثرترین محل برای تحقق این آرمان‌ها است.

باقری در خصوص اقدامات صورت گرفته برای آشنایی دانشجویان علوم طبیعی مثل رشته فیزیک و یا پزشکی با مفاهیم و شاخه الهیات گفت: پژوهشکده‌ای به نام پژوهشکده تارخ علم داریم که وابسته به دانشکده الهیات است. این پژوهشکده هم در حوزه بین‌المللی و هم در عرصه داخلی فعال است و در چهار حوزه فیزیک، نجوم، ریاضی و پزشکی تدریس علم الهیات را داریم. اتفاقا دانشجویان زیاد دیگری در حوزه ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی در حال تحصیل هستند و الان در سطح فوق لیسانس دانشجو داریم و در حال توسعه هستیم تا دانشجوی دکتری هم بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز