خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

آغاز عملیات پاکسازی منطقه دره فرحزاد از معتادان متجاهر

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۹۰۵

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: عملیات پاکسازی منطقه دره فرحزاد از معتادان متجاهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در همایش مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد که صبح امروز با حضور سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، حمیدرضا گودرزی معاون انتظامی امنیتی استاندار تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و جمعی از فرماندهان و مسئولان کشوری برگزار می شد، گفت: روزی که تصمیم ما برای پاکسازی این محله نهایی شد جلسه برگزار کردیم و در آن جلسه به دوستان گفتم اولین کاری که باید انجام دهیم بررسی چرایی عدم موفقیت در رابطه با پاکسازی این منطقه از سال‌های گذشته است، چرا که این مسئله باعث گلایه مقام معظم رهبری نیز شده است.

وی ادامه داد: وقتی روش اقدامات را بررسی کردیم دیدیم همه فرماندهان قبل از من و دستگاه‌های دیگر اقداماتی را در خصوص این منطقه انجام داده اند اما این منطقه همچنان به یک غده چرکین در پایتخت تبدیل شده و همینطور باقی مانده بود و حتی برای مردم شریف این منطقه نیز فضای آلوده را ایجاد کرده بود، لذا اولین اقدام ما بررسی برآورد اطلاعاتی و علل و عوامل عدم موفقیت عملیات های قبلی در منطقه بوده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه اعلام کردیم باید کوچه به کوچه و منطقه به منطقه معتادان و خرده فروشان و عوامل اصلی توزیع مواد مخدر در این منطقه شناسایی شوند گفت: امروز اعلام می‌کنیم در ۲۶ کیلومتر مربع از منطقه که سال‌های سال آلوده بوده به جز تعداد اندکی به طور کامل پاکسازی شده و در منطقه بیش از ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ مسجد در این منطقه فعال شده است گفت: ۴ پارک آلوده که همواره معتادان در آنجا حضور داشته و امکان تردد وجود نداشت امروز به تفریح و تفرج گاه خانواده ها تبدیل شده و با تلاش همکاران ۵ کتابخانه به صورت فعال در منطقه می کنند همچنین مکان های باستانی که تقریبا تعطیل شده بودند فعال شده و ۱۶ خیابان اصلی که محل تجاری کسبه و مردم بود به طور کامل پاکسازی شده اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطر نشان کرد:در این طرح‌ها و عملیاتها بالغ بر ۲۳ هزار نفر از معتادان و خرده فروشان به دستگیری و جمع آوری شده‌اند.

وی افزود: در ادامه این طرح نیز پس از ۴۸ ساعت گذشته عملیات پاکسازی دره فرحزاد را آغاز کردیم همچنین در دو منطقه دیگر کارهای اطلاعاتی انجام شده و از همین جا اعلام می‌کنم سال ۹۸ سال پاکسازی پایتخت از وجود معتادان متجاهر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز