خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جلسه شواری اجتماعی کشور تاکید کرد:

ضرورت اجرای آیین‌نامه پیوست اجتماعی و فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۸۸

وزیر کشور در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور با اشاره به اهمیت آیین نامه اجرای پیوست اجتماعی گفت: این آیین‌نامه طبق ماده ۸۰ ششم توسعه تأکید بر پیوست اجتماعی به ویژه در حل آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد و نوزدهمین جلسه شواری اجتماعی کشور با موضوع " آیین‌نامه اجرای پیوست اجتماعی" صبح امروز با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور) در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور درباره جلسه امروز شورای اجتماعی اظهار داشت: پیوست اجتماعی  ضرورت اجتماعی و عقلی دارد و این کار یک اقدام عمومی نیست. ضمن اینکه یک دغدغه در این زمینه دغدغه اجرا است. دوستان در این جلسه تاکید داشتند که اجرای پیوست‌ها باید به گونه‌ای سهل و جامع باشد و هم در روند کارها کمک کند نه اینکه یک مانع در مقابل کارها باشد، در عین حال باید با حداقل هزینه و با سهولت پیش برود.

وی ادامه داد: اجرای پیوست‌های اجتماعی در شورای اجتماعی ممکن نیست زیرا شورای اجتماعی یک نهاد اجرایی نیست بلکه جهت سیاست‌گذاری و تصمیم گیری است. اصول و شاخص‌های پیوست‌های اجتماعی باید در شورای اجتماعی کشور تایید شود. باید یکسری اصول برای پیوست‌های اجتماعی نوشته شود و وقتی این اصول اینجا تصویب شد مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، شورای اجتماعی هم می‌تواند به این اقدامات نظارت کند.

رحمانی فضلی گفت: یکی از دغدغه‌های دیگری که در این جلسه مطرح شد، موضوع اجتماعی و فرهنگی است. مسائل اجتماعی از موضوعات فرهنگی قابل تفکیک نیست. بنابراین ما در نوشتن این آیین نامه باید دقت کنیم که پیوست فرهنگی و اجتماعی با هم دیده شود. در ماده ۸۰ ششم توسعه تأکید بر پیوست اجتماعی جهت حل آسیب‌های اجتماعی شده است. بنابراین ما نیز در آینده باید  بخشی از کارها را به دستگاه‌های اجرایی واگذار کنیم. دوستان در این جلسه نظرات خوب و دقیقی در زمینه آیین‌نامه اجرای پیوست اجتماعی داشتند و لازم است سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای در این زمینه بگذارد تا افرادی که فرصت نشد به طور کامل صحبت کنند و نظراتشان را ارائه دهند آنجا به ارایه نقطه نظارت خود بپردازند.

وی با اشاره به اصلاحات ارضی قبل از انقلاب اسلامی گفت: اصلاحات ارضی یکی دیگر از طرح‌‌هایی بود که آسیب اجتماعی در قالب آن نادیده گرفته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز