خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی :

به جای شکایت ،مشارکت کنیم/ آغاز پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۰۱

رحمانی فضلی از آغاز پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ای که عصر امروز با موضوع بررسی رفع مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات بانکی مناطق سیل زده در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: امروز جلسه نوسازی و بازسازی را با حضور مدیر عامل های بانک ها برگزار کردیم .اخیرا در دولت تصویب شد پانزده هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات باید به افرادی که خانه هایشان خسارت دیده و یا کاملاً تخریب شده است پرداخت شود. از همین رو برای ۵ هزار میلیارد تومان آن تعیین تکلیف و در بین بانک ها تقسیم شده است و بانک ها نیز باید آن را پرداخت کنند.

 وی با اشاره به مطرح شدن بحث عقد قرارداد در این جلسه ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد که با همه افراد عقد قرار داد تا آخر خرداد تدوین شود و پرداخت ها نیز همزمان با صورت گیرد.

وزیر کشورهمچنین گفت: موضوع بعدی مطرح شده در جلسه ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده بود که بایستی  تامین شود.در این جلسه اشاره شد در صورتی که بانک مرکزی تامین و تصویب کند ،بانک‌ها در پرداخت آن مشکلی نخواهند داشت در غیر این صورت اگر دولت سود را تضمین کند حاضر هستند که در مقابل آن تعهدی که دارند را انجام دهند. همچنین مقرر شد که بنیاد مسکن این موضوع را پیگیری کند و بانک‌ها نیز با تعیین نماینده در کنار آنها کار را انجام دهند .

رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: ما در شرایط خاصی قرار گرفته ایم بیش از ۵ هزار روستا و ۲۳۰ شهر دچار آسیب شده اند مردم ما از شرایط سختی که در ایام سیل با آن مواجه بودند گذر کردند و در دوران مقابله کارهای خوبی انجام شد و همه دستگاه ها نیز کمک کردند.در حال حاضر  نیز در مرحله بازسازی و نوسازی هستیم  و بایستی  با همان هماهنگی و همکاری کارها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به گزارش های صدا و سیما از مناطق سیل زده خاطرنشان کرد:اخیرا صدا و سیما گزارش‌هایی را پخش می‌کند و داخل چادرهایی می‌رود و افرادی که خانه هایشان را از دست دادند و در شرایط بسیار بدی نسبت به شرایط قبل هستند  گزارش میگیرد با این حال اما همه اقداماتی که بنیاد مسکن استانداران دولت می بایست انجام میداد تا این افراد در دوران موقت در شرایط مطلوب باشند را انجام داد. ما به آنها اجاره داده ایم تا بتوانند خانه ای اجاره کنند. هرکسی که آمادگی دارد تا خانه‌ای را اجاره کند به آن اجاره می دهیم و در این راستا نیز برای  روستاها ۶ میلیون تومان یعنی ماهانه یک میلیون تومان و برای شهر ها نیز ۱۲ میلیون تومان اختصاص داده ایم. از طرفی  درکنار ان  برخی از خانه های مسکن مهر را تحویل داده‌ایم .

رحمانی فضلی تاکید کرد: قطعا آنها در شرایط مناسبی نسبت به قبل نیستند.بنابراین به جای اینکه  دنبال این باشیم تا نارضایتی ها را پخش کنیم افرادی را پیدا کنیم که مشارکت می کنند تا کار بهتر پیش رود و وحدت و همدلی شکل گیرد. انتظار ما از رسانه ها این است که مانند همان دوره مقابله همکاری کنند مشارکت ها را تقویت کند هوایی مردم را داشته باشند تا این موضوع حل شود و موجب نشود که با مشکلاتی که خود مردم دارند و با بیان آنها و تحریک و تهییج آن خدایی نکرده مورد سوء استفاده‌های رسانه های خارجی قرار گیرد.

وی ادامه داد: من امروز دیدم که رسانه‌های خارجی توییت زده بودند و اطلاع داده بودند که همه کسانی که در این مناطق مشکلات دارند برای ما بفرستند تا ما آنها را پخش کنیم. با این موضوع حتما ناراحتی مردم زیاد خواهد شد در حالی که روند کار به خوبی پیش می‌رود.  امروز نیز بنیاد مسکن اعلام کرد که امکانات فرستاده شده در انبارها در مناطق است و در صورتی که افراد خانه هایشان را تحویل بگیرند این وسایل نیز به آنها تحویل داده خواهد شد و در حال حاضر نیست اگر درخواست کنند این وسایل به آنها تحویل داده می شود  و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وزیرکشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد:  حدود ۵ هزار میلیارد تومان بلاعوض در دولت تصویب شده است که ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای مسکن و دو هزار و پانصد  میلیارد تومان برای کشاورزی در نظر گرفته شده و پرداخت خسارت های بلاعوض مسکن نیز شروع شده است.همچنین پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز شروع شده است.

وی ادامه داد:البته هنوز 10 هزار میلیارد تومان مشکل داریم که البته با همان 5 هزار میلیارد تومان تا دو سه ماه می توانیم کار را پیش ببریم ولی در خصوص این 10 هزار میلیارد تومان امروز در جلسه بانکها توافق کردند که در صورت تضمین دولت تامین آن را انجام خواهند داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز