خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام تسهیلات در نظرگرفته برای زنان سرپرست خانوار در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۶۵

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: افتتاح دو مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان را در نظر داریم.

داریوش بیات‌نژاد (مدیر کل بهزیستی استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقداماتی که قراراست برای بهبود یافتگان اعتیاد صورت گیرد، گفت: افتتاح دو مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان را در نظر داریم. سال‌های گذشته زمانی که ساماندهی معتادان متجاهر، سم‌زدایی، درمان و مراقبت آنان انجام می‌شد برای توانمندی، حرفه‌آموزی و اشتغالشان برنامه‌ای را در نظر نمی‌گرفتند که سبب می‌شد، افراد بار دیگر به همان چرخه اعتیاد بازگردند، بر این اساس در سال جاری برای ارتقای کمیت و کیفیت این حوزه، دو مرکز توانمندسازی را برای بخش بیماران بهبود یافته‌ای که خواهان آموزش حرفه‌ای هستند را متناسب با سلیقه و علائق‌شان در نظر گرفتیم، که بعد از آماده‌سازی برای فرصت‌های شغلی از طریق تسهیلات بانکی و منابعی که در اختیار داریم، می‌توانیم مسائل اشتغال آنان را فراهم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: هر ساله برنامه‌هایی برای هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌کردیم، اما امسال سعی داریم، آگاهی‌بخشی و حساسیت بیشتری را میان افکارعمومی ایجاد کنیم و می‌خواهیم برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در سال 98 را کیفی‌تر برگزار کنیم.

بیات نژاد اظهار کرد: در سال 98 تاکنون برای 2 هزار و 630 نفر تسهیلات بانکی  در نظر گرفتیم به این معنا که آنان را شناسایی کرده و متناسب با توانایی، استعداد و علائق‌شان آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می‌دهیم. از تعداد 2 هزار و 630 تسهیلات درنظرگرفته شده حدود 869 مورد آنان در حوزه اجتماعی است که اکثریت آنها مربوط به زنان سرپرست خانوار است؛ بستر توانمندی آنان فراهم شده است و فقط باید زمینه شغل  و کاریابی ایجاد شود.

وی همچنین افزود: اجرای برنامه غربالگری شنوایی در قانون برنامه ششم توسعه جزو اهداف است، این برنامه را برای افراد 3 تا 5 سال در استان تهران آغاز و گسترش می‌دهیم.همچنین  طرحی با عنوان بلوغ و نوجوانی با همکاری آموزش و پرورش در قالب عقد یک تفاهم‌نامه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد نمایشگاه‌ها از دستاوردهای دانش آموزان نیز با همکاری آموزش و پرورش در تهران و شهرستان‌های استان تهران اجرا خواهد شد. طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران نیز در تمام پایگاه‌های سلامت اجتماعی برگزار می‌شود. ما پایگاه‌های سلامت را در حوزه اجتماعی و پیشگیری ایجاده کرده‌ایم.

وی در خصوص طرح های پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شنوایی و ژنتیک گفت: این پیشگیری‌ها از الزامات قانونی است، طرح‌های اثربخشی که تاثیرگزاری دارند به طور جدی پیشگیری می‌شود، سازمان بهزیستی در کیفی‌سازی‌ها حداکثر اهتمام را در سال 98 دارد.

او ادامه داد: در حوزه مشارکت‌ها با رویکردهای نوین و ایده‌های خلاقانه جدید مصمم هستیم نسبت به سال گذشته مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردم را به حداکثر برسانیم و در نهایت با شرایط سختی که ایجاد شده، رضایتمندی حداکثری مردم را جلب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز