خبرگزاری کار ایران

واکنش قاضی عسگر به خبر استعفایش

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۶۶

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به خبر استعفایش واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در حاشیه همایش توجیهی – آموزشی زائران حج  تمتع سال 98 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما و وزارت حج عربستان سعودی مساله حج را از روابط سیاسی دو کشور جدا کرده‌ایم، گفت: هیچ جای نگرانی و دغدغه خاطری برای زئران وجود ندارد ما برنامه‌های اجرایی حج را از همان روزهای اول اعزام مسئولان حج در عربستان آغاز کردیم. اقدامات‌مان طبق زمان‌بندی انجام شده و جلسه امروز نیز موید انجام شدن اقدامات‌ ما در خصوص برگزاری حج و تمتع است. امیدوار هستیم امسال نسبت به سال‌های گذشته با نظر بهتری انجام شود.

وی درباره تعداد زائران اعزام شده به حج تمتع سال 98 گفت: امسال 86 هزار و 520 نفر طبق توافقات به حج اعزام می‌شوند اما تلاش می‌شود تا 10 هزار ظرفیت اضافی به ما نیز برای اعزام زائران بدهند و مسئولان حج و زیارت کشورمان درخواست سهمیه اضافی از دولت عربستان کردند ما افراد زیادی را در نوبت داریم همچنین در سال 95 اعزام زائران به سفر حج را نداشتیم و این امر باعث شد تا همچنان تعداد زیادی برای سفر حج در نوبت باشند. در حال حاضر نیز به طور تقریبی یک میلیون و 300 هزار نفر در حدود 13 سال است که در نوبت اعزام به حج هستند و ما امیدواریم عربستان با این افزایش ظرفیت موافقت کند و ما بتوانیم این میزان زائران پشت نوبت مانده را کاهش دهیم چرا که بسیاری از زائران در حال حاضر در سنین بالا هستند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در خصوص وضعیت دلار و قیمت تمام شده حج تمتع در سال 98 خاطرنشان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری و دولت موفق شدیم امسال مبلغ 21 تا 28 میلیون تومان را برای حج امسال در نظر بگیریم مردم نیز از این رقم استقبال کرده و زودتر از موعد کاروان‌ها تکمیل شده است. ما در حج اصلا انتفاعی عمل نمی‌کنیم و قیمت تمام شده بر اساس آن چیزی است که در عربستان هزینه می‌کنیم. تفاوت قیمتی که برای حج نیز وجود دارد به دلیل تفاوت در قیمت مسکن است و دیگر موضوعات مانند تدارکات، حمل و نقل، غذا و پزشکی هیچ تفاوت قیمتی برای زائران وجود ندارد اما در موضوع مسکن با توجه به اینکه همه هتل‌ها یکسان نیستند ما کیفیت را نیز مدنظر قرار دادیم و این تفاوت قیمت به دلیل میزان تفاوت در قیمت هتل‌ها است. البته این 21 میلیون تا 28 میلیون به معنای این نیست که زائر همه آن را پرداخت می‌کند بلکه دو میلیون و400 سود سپرده زائران است که توسط بانک پرداخت می‌شود و مبلغی نیز سپرده خود زائران است و بقیه این مبلغ را زائران پرداخت می‌کنند.

وی درباره ارز همراه نیز گفت: طبیعتا این مبلغ را بر اساس آنچه که در بازار قیمت ارز تعیین شده است پرداخت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از این سمت استعفا دهید گفت: بحث استعفا مطرح نیست من در حدود 38 سال است که در حوزه حج و زیارت فعالیت می‌کنم همچنین به مدت 10 سال است که نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی هستم به نظرم یک نفر نباید به مدت طولانی در یک سمت باقی بماند.

وی ادامه داد: موضوع رفتن من تازگی ندارد بلکه به مدت سه سال است که از مقام معظم رهبری خواهش می‌کنم تا فرد دیگری را در این سمت در نظر بگیرند اما ایشان نظرشان این است که بمانم تا فردی را برای این سمت در نظر بگیرند و من تا زمانی که نظر مقام معظم رهبری باشد در این سمت باقی خواهم ماند و اگر همین فردا هم اطلاع بدهند خوشحال می‌شوم.

در ادامه، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره زائران مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران گفت: به حجاج مناطق سیل‌زده در نوبت دوم واریز پس از تایید پزشکی به مدت یک ماه زمان اضافه داده شده است تا این مبلغ را با تاخیر پرداخت کنند و ما این ملاحظه را نسبت به آنها داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز