خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت دانش‌آموزی که با "ضربه مدرسِ دوره" راهی بیمارستان شد/ممنوعیت ورود فرد خاطی به هنرستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۴۰

مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران آخرین وضعیت دانش‌آموزی را که با ضربه مدرس دوره راهی بیمارستان شد، تشریح کرد.

مسعود ثقفی (مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران)  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت دانش‌آموزی که بر اثر ضربه مدرس دوره آموزشی خود دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم شده است، گفت: یکی از کارآموزان که در حوزه برون‌سپاری آموزش و پرورش از طریق شرکت‌های آموزشی برای رشته صنایع چوب در هنرستان کاردانش منطقه ۵ به آموزش مشغول بود، با دانش‌آموزی در رشته صنایع چوب درگیر شده و این درگیری منجر به آسیب دیدن چشم دانش‌آموز می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه با اینکه این فرد نیروی رسمی آموزش و پرورش نیست، ما بلافاصله بعد از این مساله دیگر به او اجازه ورود به مدرسه را ندادیم. وی معلم آموزش و پرورش نبوده و صرفا توسط قانون برون‌سپاری در حوزه صنایع چوب وارد هنرستان شده است. قانون برون سپاری به این صورت است که اگر آموزش و پرورش در رشته‌ای تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز را نداشت، می‌تواند از شرکت‌های آموزشی که با آن در ارتباط است، نیرو بگیرد.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: خانواده دانش‌آموزان از این فرد شکایت کرده‌اند. ما با خانواده دانش‌آموز صحبت کرده‌ایم و ضمن دلجویی از آنها آمادگی هر گونه کمک به آنها را داریم. آسیب‌هایی که به دانش‌آموز وارد شده در حال برطرف شدن است و شرایط کنونی وی خوب است.

او اضافه کرد: این دانش آموز نابینا نشده و پدرش نیز چنین ادعایی را مطرح نکرده است و او الان مراحل درمانش را طی می‌کند. خوشبختانه پزشکان معالج او گفته‌اند با توجه به سن کم این دانش‌آموز احتمال جبران آسیب دیدگی‌اش خیلی زیاد است. ولی این موضوع که دانش آموز دچار نابینایی شده صحت ندارد. ظاهرا طی ضربه‌ای عینک دانش‌آموز شکسته است. اینکه ضربه به صورت دانش آموز مستقیم بوده یا او را هل داده‌اند  در حال بررسی است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران گفت: این حادثه در یکی از هنرستان‌های منطقه ۵ رخ داده و با توجه به اتفاقی که افتاده ما مدیر مدرسه را به هیات تخلفات اداری معرفی کردیم به دلیل اینکه او این موضوع را دیر به ما اطلاع رسانی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که این نیروی‌ها بر چه اساسی در مدارس جذب می‌شوند؟ گفت: دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ابلاغیه‌ای دارد که ما در رشته‌هایی از کاردانش که تجهیزات و نیروی کافی ندارد می‌توانیم از شرکت‌های بیرون آموزش و پرورش که خدماتی در زمینه‌ رشته‌های آموزشی ارائه می‌کنند، استفاده کنیم. شرکت آموزشی که این فرد در آنجا مشغول بوده شرکتی است که در رشته‌های برق و صنایع چوب در دو منطقه آموزش و پرورش خدمات ارائه می‌کند و از قضا جزو شرکت‌های خوب است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی شهر تهران در پایان اظهار داشت: جذب این فرد باید بر اساس گزینش آموزش و پرورش صورت می‌گرفت، اما اکنون این مساله نیز در حال بررسی است که آیا این مراحل به طور کامل در مورد این شخص انجام شده است یا نه؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز